Logo Polskiego Radia
IAR
Michał Chodurski 21.07.2011

Po decyzji Trybunału zyskają miliony złotych

Nawet 8 milionów złotych mogą zyskać firmy sprzedające powierzchnię na billboardach po decyzji Trybunału Konstytucyjnego.
Po decyzji Trybunału zyskają miliony złotychsxc.hu/public domain

Sędziowie zakwestionowali przepisy kodeksu wyborczego dotyczące zakazu stosowania billboardów i spotów podczas kampanii wyborczej.

Lech Kaczoń prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej mówi IAR, że branża reklamowa zyska na decyzji sędziów, ale i tak była przygotowana na ograniczenia wynikające z nowego kodeksu wyborczego. Jednak po decyzji Trybunału ocenia on, że budżet reklamowy zwiększy się o 5 - 8 milionów złotych." - wylicza prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

Sędziowie Trybunału Konstytucyjnego uznali również za zgodny z ustawą zasadniczą przepis wprowadzający jednomandatowe okręgi wyborcze do Senatu. Lech Kaczoń uważa, że po tej decyzji wielu polityków walczących o fotel senatora zdecyduje się na reklamę zewnętrzną.

Według ekspertów, koszty czterech największych partii związane z kampanią wyborczą mogą w tym roku przekroczyć 50 milionów złotych. Oficjalnie wydatki związane z agitacją rozpoczną się na początku sierpnia po ogłoszeniu przez prezydenta Bronisława Komorowskiego terminu wyborów parlamentarnych.

IAR/mch