Logo Polskiego Radia
IAR
Katarzyna Karaś 03.03.2012

Nauczyciele źle oceniają zmiany w systemie edukacji

43 proc. nauczycieli uznało większość planowanych na jesień zmian w szkołach ponadgimnazjalnych za niepotrzebne - wynika z badań Uniwersytetu Łódzkiego.
Nauczyciele źle oceniają zmiany w systemie edukacjiAlegri/Wikimedia Commons/CC

8 proc. uznało wszystkie zmiany za zbędne. Przeciwnego zdania było ok. 35 proc. ankietowanych. Sondaż pokazuje, że nauczyciele boją się redukcji etatów i obniżenia jakości kształcenia - donosi "Rzeczpospolita".

Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>

Według nowych zasad nauka przedmiotów rozpoczętych w gimnazjum, będzie kontynuowana tylko w pierwszej klasie liceum. Zdaniem nauczycieli to za krótko. Krytykują też zmniejszenie liczby godzin dydaktycznych. Na poziomie ogólnym liczba godzin historii spadnie o 90 godzin, a przedmiotów ścisłych o 120 godzin.

Eksperci wskazują, że tak duże ograniczenie przedmiotów ścisłych uniemożliwi prowadzenie zajęć eksperymentalnych, a to właśnie w wieku 15-16 lat w młodym człowieku kształtuje się zainteresowanie naukami ścisłymi, a najlepszą metodą nauki są właśnie eksperymenty.

IAR,kk