Logo Polskiego Radia
IAR
Katarzyna Karaś 27.07.2012

180 klientów biura Blue Rays wróciło do Polski

Wśród nich są zarówno turyści, którzy wrócili zgodnie z planem, jak i ci, którzy musieli przerwać wakacje w Egipcie.
180 klientów biura Blue Rays wróciło do PolskiPAP/Paweł Supernak

Turyści wypoczywali w Hurghadzie. Szczęściarze wrócili do kraju zgodnie z planem, niektórzy w Egipcie spędzili zaledwie jeden dzień.
- O godz. 12 nas wykwaterowali z hotelu. Dwie godziny czekaliśmy w recepcji, a potem cztery godziny na lotnisku - powiedziała reporterowi Informacyjnej Agencji Radiowej jedna z turystek. - Mieliśmy wracać w poniedziałek, w czwartek w nocy dowiedzieliśmy się, że mamy pół godziny na to, żeby się spakować - dodał inny klient Blue Rays. - Usłyszeliśmy, że jeśli teraz nie wyjedziemy, to jutro już nie będzie żadnej komunikacji po polsku i możemy zostać na pustyni - wyjaśnił mężczyzna.
O godz. 16 z Hurghady do Warszawy wyleci kolejny samolot ze 180 osobami na pokładzie. Przylot planowany jest ok. godz. 20.20. Klienci, którzy planowo mieli wracać do Katowic mają zapewniony transfer autokarami. Pozostali klienci biura - 82 osoby - wrócą w najbliższych dniach.
W czwartek, po godz. 14, biuro podróży Blue Rays złożyło w urzędzie marszałkowskim wniosek o niewypłacalności. Poza granicami kraju, w Egipcie przebywały wówczas 442 osoby.
Klienci biura mogą uzyskać informacje pod numerem telefonu (22) 59 79 544. Wszelkie niezbędne informacje są na stronie internetowej urzędu marszałkowskiego - www.mazovia.pl.
Ponieważ biuro podróży zarejestrowane jest na terenie Mazowsza, pomocy turystom udziela Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego. Biuro Podróży Blue Rays posiada dwie gwarancje ubezpieczeniowe w Towarzystwie Ubezpieczeń TU Europa S.A. Umowy zawarte do 5 czerwca objęte są gwarancją ubezpieczeniową w wysokości 186 tys. zł, umowy zawarte od dnia 6 czerwca - 312 tys. zł.
Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>
IAR, kk