Logo Polskiego Radia
IAR
Katarzyna Karaś 17.11.2012

Zaufanie w procentach

Zlecone przez CBOS, badanie ukazujące nasz poziom zaufania do mediów, pokazuje że dla widza wyrazisty przekaz nie musi iść w parze z wiarygodnością
Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjnesxc.hu/cc

Najistotniejszy wydaje się wynik ankiety na najbardziej bezstronną telewizją. Najwięcej głosów zdobyła telewizja Polsat z wynikiem 51%. Stacje konkurencyjne, postrzegane jako prorządowe TVN I TVP uzyskały odpowiednio 45% i 44%.

Według danych uzyskanych w badaniu postrzeganie Polsatu, jako stacji nieopowiadającej się po żadnej stronie, odbija się na wizerunku stacji: dość duża grupa ankietowanych ma duży problem z określeniem charakteru tej telewizji

Wśród ankietowanych były również osoby które nie ukrywały braku zaufania do jakiejkolwiek stacji informacyjnej. Jednocześnie osoby te deklarowały zainteresowanie tym co dzieje się na polskiej scenie politycznej

Respondenci oceniali stacje według szkolnej gradacji, gdzie "1" oznaczało niewiarygodne, a "5" zasługuje na zaufanie - trzy wiodące polskie stacje informacje: TVP, TVN i Polsat cieszą się największym zaufaniem respondentów.

W tak przeprowadzonej ankiecie najgorzej wypadła Telewizja TRWAM. Stacja ma najmniejsze poparcie wśród młodych wykształconych ludzi, zaś największe wśród osób powyżej 65 roku życia, i tych którzy określają się jako wierzące.

Szczepan Rybiński