Logo Polskiego Radia
IAR
Petar Petrovic 23.04.2013

Dobre wyniki egzaminów gimnazjalnych? Uczniowie nauczyli się schematów

Skalę trudności egzaminów gimnazjalnych dostosowuje się do poziomu uczniów - alarmuje "Dziennik Gazeta Prawna". Dlatego wyniki młodzieży w testach sprawdzających wiedzę są dobre.
Dobre wyniki egzaminów gimnazjalnych? Uczniowie nauczyli się schematówGlow Images/East News

W gazecie czytamy, że uczniowie nauczyli się schematu rozwiązywania testów, dlatego te idą im całkiem dobrze. - Kłopot z testami polega na tym, że pod testy jest do nich dostosowany cały proces edu­kacyjny. Pod nie się uczą dzie­ci - powiedział "Dziennikowi Gazecie Prawnej" Jacek Strzemieczny z Centrum Edukacji Obywa­telskiej.

Gimnazjaliści polegają jednak na pytaniach otwartych, wymagających analitycznego myślenia. Jest ich jednak coraz mniej. Poza tym, poziom egzaminu jest dostosowywany do wiedzy, którą prezentują uczniowie z danego rocznika. Jeśli jest on gorszy, wymagania zostają obniżone, jeśli lepszy - podwyższone.

Dziś uczniowie gimnazjów zmierzą się z testami z części humanistycznej.

pp/IAR

Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>