Logo Polskiego Radia
Jedynka
Sylwia Mróz 12.08.2015

Reklama na szybie kontra nasze bezpieczeństwo

Szyby okien w pojazdach coraz częściej oklejane są reklamami. Czy jest to bezpieczne i nie powoduje problemów w razie wypadków i konieczności zbicia szyby?
Posłuchaj
  • Janusz Weiss sprawdza, kwestię reklam w kontekście względów bezpieczeństwa (Wszystko, co chciałbyś wiedzieć i nie boisz się zapytać/ Jedynka)
Czytaj także

Niektóre wagony kolejowe w Polsce w całości oklejone są foliami reklamowymi. Słuchacz zastanawia się, czy jest to zgodne z zasadami bezpieczeństwa. Bywa, że również wyjścia awaryjne oklejone są reklamami. Czy nie stanowi to problemu, by w razie wypadku zbić szybę młotkiem bezpieczeństwa.

Pracowniczka firmy produkującej folie reklamowe wyjaśnia, że rozbicie szyby, oklejonej reklamą może być utrudnione, ale nie niemożliwe. - Nie spowoduje ona takiej sytuacji, że w ogóle nie będzie można szyby wybić - opowiada.

Jak tłumaczy pracowniczka Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. Kraków, szyby tramwajów oklejone są reklamami wyłącznie w 5 procentach ze względu na bezpieczeństwo.

Goście Janusza Weissa mówili o tym, jak kwestia reklam jest rozwiązana w przypadku pociągów kolejowych oraz co mówi na ten temat rozporządzenie ministra infrastruktury.

***

Tytuł audycji: Wszystko, co chciałbyś wiedzieć i nie boisz się zapytać

Prowadzi: Janusz Weiss

Goście: pracowniczka firmy, produkującej folie reklamowe, pracowniczka Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. Kraków, Beata Czemerajda (zespół prasowy Polskich Kolei Państwowych Intercity), Piotr Papa

Data emisji: 12.08.2015

Godzina emisji: 17.30

Z pytaniami do Janusza Weissa można dzwonić pod nr tel: ''22 645 21 55. Można też pisać na adres weiss@polskieradio.pl.

sm/pg