Niektóre wagony kolejowe w Polsce w całości oklejone są foliami reklamowymi. Słuchacz zastanawia się, czy jest to zgodne z zasadami bezpieczeństwa. Bywa, że również wyjścia awaryjne oklejone są reklamami. Czy nie stanowi to problemu, by w razie wypadku zbić szybę młotkiem bezpieczeństwa.
Pracowniczka firmy produkującej folie reklamowe wyjaśnia, że rozbicie szyby, oklejonej reklamą może być utrudnione, ale nie niemożliwe. - Nie spowoduje ona takiej sytuacji, że w ogóle nie będzie można szyby wybić - opowiada.
Jak tłumaczy pracowniczka Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. Kraków, szyby tramwajów oklejone są reklamami wyłącznie w 5 procentach ze względu na bezpieczeństwo.
Goście Janusza Weissa mówili o tym, jak kwestia reklam jest rozwiązana w przypadku pociągów kolejowych oraz co mówi na ten temat rozporządzenie ministra infrastruktury.
***
Tytuł audycji: Wszystko, co chciałbyś wiedzieć i nie boisz się zapytać
Prowadzi: Janusz Weiss
Goście: pracowniczka firmy, produkującej folie reklamowe, pracowniczka Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. Kraków, Beata Czemerajda (zespół prasowy Polskich Kolei Państwowych Intercity), Piotr Papa
Data emisji: 12.08.2015
Godzina emisji: 17.30
Z pytaniami do Janusza Weissa można dzwonić pod nr tel:
22 645 21 55. Można też pisać na adres weiss@polskieradio.pl.
sm/pg