Logo Polskiego Radia
Trójka
migrator migrator 01.06.2009

"Zaufany telefon" - reportaż Patrycji Gruszyńskiej-Ruman

Pracownik telefonu zaufania to często jedyna osoba, której dziecko może się zwierzyć. Ośmiu psychologów z Fundacji Dzieci Niczyje codziennie odbiera telefony od nieletnich. Z jakimi problemami dzwonią dzieci?

Z inicjatywy stowarzyszenia Child Helplines International (CHI) 17 maja obchodzony był Międzynarodowy Dzień Telefonów Zaufania dla Dzieci. Do sieci Child Helplines International należą organizacje prowadzące telefony zaufania z ponad 160 krajów. Każdego roku odbierają około 10.5 miliona zgłoszeń od dzieci. Każde dziecko, aby prawidłowo się rozwijać potrzebuje wsparcia ze strony dorosłych. Telefony zaufania są bardzo istotnymi mechanizmami kontaktu z dziećmi, gdyż dzięki nim dziecko może otrzymać wsparcie w najtrudniejszych dla siebie chwilach oraz w problemach, o których nie ma odwagi powiedzieć głośno najbliższym dorosłym.

W Polsce członkiem Child Helpline International jest Fundacja Dzieci Niczyje, która wspólnie z Fundacja Grupy TP prowadzi Helpline.org.pl. Dzieci i młodzież kontaktują się z Helpline.org.pl w różnych sytuacjach zagrożenia w związku z korzystaniem z Internetu i telefonii komórkowej.

Na pomoc dzieciom – 0 800 100 100 (połączenie bezpłatne)

helpline@helpline.org.pl

czat na stronie www.helpline.org.pl