Logo Polskiego Radia
migracja
migrator migrator 15.12.2009

Kampania sprzeczna z chrześcijańskim systemem

Przewodniczący KRRiT wstrzymał emisję świątecznego spotu ”ColęDawanie” Hoop Coli firm Hoop.

Wstrzymania emisji spotu ”ColęDawanie” zażądał przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Kampania ”ColęDawanie” ruszyła 4 grudnia, a spoty były pokazywane m.in. w TVN, Polsacie, kanałach Discovery Channel i At Media. Podkładem muzycznym reklamy był specjalnie napisany przez Tomasza Pizło utwór - ”Hoop Colę Daj”, na nutę pastorałki ”Hej w dzień narodzenia”.

Zdaniem przewodniczącego KRRiT reklama jest sprzeczna z ustawą o radiofonii i telewizji, bo nie szanuje przekonań religijnych odbiorców, a zwłaszcza chrześcijańskiego systemu wartości.

W tradycji polskiej pieśni religijne mają istotne znaczenie w kształtowaniu zwyczajów społecznych i więzi rodzinnych - grzmiało z uzasadnienia.

Dziś do emisji trafią zmodyfikowane spoty Hoop Coli.

łk, Press.pl