Logo Polskiego Radia
IAR
Klaudia Hatała 26.08.2010

Internet zabiera telewizji zyski z reklam

Firmy coraz większe sumy przeznaczają na reklamę w sieci.

Firmy coraz większe sumy przeznaczają na reklamę w sieci. Spoty reklamowe ze szklanego ekranu przenoszą się więc na ekran komputera - informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Cieszą się firmy internetowe, mniej - stacje telewizyjne.

Najwięcej pieniędzy płynie z branży żywnościowej, dóbr szybko zbywalnych i handlu detalicznego. Jeszcze na początku tego roku reklama nowej marki napoju czy proszku trafiała przede wszystkim do telewizji.

Ale już w drugim kwartale znacząco zyskiwać zaczęły portale internetowe. Na przykład w największym z nich, w Onecie, liczba reklamujących się firm żywnościowych wzrosła o połowę, a ich budżety zwiększyły się o 150 procent.

Zdaniem szefa Onetu Łukasza Wejcherta, fala reklam w sieci oznacza nową erę życia internetu. "Dziś stajemy się naprawdę masowym medium" - mówi Wejchert.

kh