Logo Polskiego Radia
polskieradio.pl
Agnieszka Kamińska 10.12.2010

Polska w 2010 googlowała: "nasza klasa"

Polacy najczęściej wpisywali w wyszukiwarce "nasza klasa". W wielkiej trójce są też "gry" i "allegro". Liderami w kategorii "szybki wzrost popularności' są m.in. Butterbean i grzyby marynowane.
Polska w 2010 googlowała: nasza klasafot. PAP/EPA/BORIS ROESSLER

Koncern Google jak co roku opublikował listę najczęściej wyszukiwanych haseł w skali świata i według regionów.

Według badania Google Zeitgeist 2010, hasła, których popularność rosła najszybciej w w skali świata to "Chatroulette", "iPad" i "Justin Bieber" – przyrost liczby tych haseł w wyszukiwarce był najszybszy.

iPad to nowy produkt firmy Apple, Justin Bieber to śpiewający idol nastolatek, a Chatroulette to portal, na którym można przeprowadzić wideo rozmowy z losowo wybranymi osobami.

Wyszukiwanie w Polsce

W Polsce najpopularniejszymm hasłem była nadal "nasza klasa", w wielkiej trójcy były też "gry" i "Allegro", a tuż za nimi YouTube. Najszybciej rosła popularność gry "Farmerama" (udajemy rolnika, hodując wirtualne zwierzęta). Osoby najszybciej zyskujące na popularności to Justin Bieber, potem były prezydent Lech Kaczyński, na trzecim miejscu piosenkarka Shakira.

W kategorii "jedzenie" najszybszy wzrost popularności odnotowały "grzyby marynowane". W dziale "sport" na czele tego rodzaju listy jest bokser Eric Esch, pseud. Butterbean, który zmierzył się z Mariuszem Pudzianowskim.

agkm/ Google/Mashable