Logo Polskiego Radia
Polskie Radio Dzieciom
Adam Koniecki 27.02.2019

Pokolenie "all inclusive"

Pokolenie "all inclusive", czyli pokolenie dzieci nastawionych na to, że wszystko jest o nich i dla nich. Wielu rodziców ma środki na to, by te dzieci podróżowały, by miały pokoje zapchane najnowszymi zestawami klocków lub kolekcją 25 lalek na półce. 

Przykład z wakacji:

– Mamusiu, mamusiu daj mi pieniążki, kupię sobie lody.
– Tu wszystko jest za darmo kochanie, możesz brać, co chcesz.
– Naprawdę?
– Oczywiście, masz na rączce taką magiczną opaskę i teraz już za nic nie musisz płacić.
– Mamo i to przez tę opaskę też nam sprzątają pokój, dają czyste ręczniczki, a do kolacji jest czekoladowa fontanna z żelkami?
– Tak.
– Ale super, to ja już na zawsze chcę tu zostać i nigdy nie zdejmę tej opaski.

Mała dziewczynka wyniosła prosty przekaz - jesteśmy w miejscu, gdzie wszystko jest za darmo, nie ma żadnych obowiązków i każdy spełni jej zachcianki.

Czy rzeczywiście jest to problem i jakie mogą być tego konsekwencje?

Goście audycji: dr Sabina Zalewska; psycholog rodziny, UKSW oraz Katarzyna Moryc, pedagog, mama 4 dzieci.

Rozmawiała Agata Puścikowska.

Data emisji: 27.02.2019

Więcej audycji z cyklu Strefa Rodzica w Polskim Radiu Dzieciom