Logo Polskiego Radia
Czwórka
Karina Duczyńska 10.09.2014

Hyundai i30 - zaprojektowany w zgodzie z naturą

Na naszym radiowym parkingu pojawił się prawdziwie zadziorny samochód. Hyundai i30 z silnikiem 1,6 GDI o mocy 135KM.
Hyundai i30Hyundai i30mat. prasowe
Posłuchaj
  • Hyundai i30 - test samochodu, część 1. (Czwórka/Czwarty wymiar)
  • Hyundai i30 - test samochodu, część 2. (Czwórka/Czwarty wymiar)
  • Hyundai i30 - test samochodu, część 3. (Czwórka/Czwarty wymiar)
Czytaj także

Hyundai i30 czyli flagowy model koreańskiej marki z segmentu C. Po raz pierwszy został zaprezentowany w 2007 roku w salonie motoryzacyjnym w Genewie. I generacja i30 już jak na tamte czasy wyglądała bardzo nowatorsko, to dzięki niej Hyundai został dostrzeżony na rynku europejskim. Hyundai poszedł za ciosem i w 2011 roku wydał na świat II generację tego modelu. Nasze i30 to wersja trzydrzwiowa, które wygląda jak rasowe, sportowe coupe.

Zobacz także Hyundai i30 - wyniki testu. Zestawienie w tabeli.pdf

To prawda, auto z zewnątrz momentalnie przyciąga uwagę, nie tylko moją, ale każdego użytkownika drogi. Na niego chce się po prostu patrzeć. Bo Koreańczycy nauczyli się w końcu robić ładne samochody.

Czytaj więcej: testy samochodów w Czwórce <<<

Hyundai
Hyundai i30, wnętrze auta/fot. mat.pras.

Punktem wyjścia podczas projektowania modelu i30 była natura, a właściwie język fluidic sculpture, czyli zestaw reguł, którymi hyundai posługuje się przy tworzeniu nowych samochodów. Czym to się objawia? Perfekcyjnie zaprojektowanym autem z dynamiczną i drapieżną stylistyką, jakby wymyśloną przez kilka ruchów ostrym nożem.

Zobacz także cały test samochodu Hyundai i30.pdf

Kuba
Kuba Marcinowicz/fot. B.Bajerski

Nie sposób nie zauważyć tych ostrych kątów i nagłych załamań karoserii szczególnie z przodu i30. Dzięki nim przedni pas wygląda bardzo wyraziście i unikalnie na polskich drogach. Sportowość tego auta podkreśla czarna plastikowa atrapa grilla, ksenonowe światła, które wyglądają bardzo agresywnie oraz światła LED do jazdy dziennej.

W wersji premium nie mogło zabraknąć kilku błyskotek i biżuterii. Przepiękne 17-calowe, 5-ramienne aluminiowe felgi, które niestety po bliższym spotkaniu okazują się być tylko w połowie aluminiowe, reszta to plastik udający chrom. Ale to nic, i tak wyglądają obłędnie.

Na więcej testów zapraszamy w każdą środę do audycji "Czwarty wymiar" już po godz. 16.00.

(kd)