Logo Polskiego Radia
Czwórka
Agnieszka Paciorek 28.09.2010

Logotyp dziełem sztuki

Coraz częściej tworzeniem logotypów zajmują się profesjonalni artyści.
Logotyp dziełem sztuki

Coca-Cola, McDonald, Nike, Tchibo … każda firma, stowarzyszenie, organizacja, impreza, partia czy produkt mają własny, niepowtarzalny logotyp. To znak graficzny, spełniający rolę marketingową i informacyjną. Dzięki niemu identyfikujemy markę i jesteśmy w stanie odróżnić dany produkt czy usługę od innych.

Coraz częściej kreowaniem logotypów zajmują się profesjonalni artyści, którzy na co dzień tworzą sztukę wyższą i nietuzinkową. – By logotyp był uniwersalny i ponadczasowy, musi być dziełem sztuki – tłumaczyła w "Poranku" Elżbieta Zielińska z Yeslogo. Tworzenie logotypu to długa i czasochłonna praca. Zaczyna się od zbierania pomysłów i przygotowywania szkiców, dalej robi się wizualizacje i konsultuje każdy krok z klientem.

- Atrakcyjność logotypu jest rzeczą subiektywną, gdyż nie wszystkim podoba się to samo. Tworząc logotyp należy pamiętać, że jego zadaniem jest przyciągnąć klientów, zwrócić ich uwagę, zaskoczyć. Oni są głównymi adresatami – wyjaśnia Elżbieta Zielińska.

Dobry logotyp to taki, który jest dostosowany do branży firmy i czytelny nawet przy małych wielkościach – podkreśla gość "Poranka".


Szczegóły w reportażu.

ap