Jak wynika z raportu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta niezgodne z prawem praktyki wykryto tylko w 63% skontrolowanych organizatorów turystyki. Urząd przyjrzał się przede wszystkim wzorcom umów, regulaminom i materiałom reklamowym. – To, co znajduje się w broszurze jest częścią umowy i mamy prawo żądać takich warunków, jakie tam zostały przedstawione – podkreśla Marek Kamiński, biegły sądowy i agent turystyczny.
Wykryte nieprawidłowości dotyczą głównie zawierania w dokumentach niedozwolonych klauzur oraz stosowania postanowień naruszających ustawę o usługach turystycznych.
Zastrzeżenia dotyczyły np. skracania czasu możliwości złożenia reklamacji za pobyt, wyłączania lub ograniczania odpowiedzialności organizatora imprezy turystycznej lub zmiany cen a także miejsca wypoczynku w ostatniej chwili.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej m.in. o bezprawnym wykorzystywaniu wizerunku przed przedsiębiorców w celach reklamowych, o tym ile na prawdę mamy czasu na złożenie reklamacji czy kiedy mamy prawo do zwrotu kosztu wycieczki, posłuchaj fragmentu audycji "Poranek".
ap