Logo Polskiego Radia
Czwórka
Agnieszka Paciorek 08.10.2010

Śląsk ma patent na promocję

– Staramy się wykorzystywać wszelkie nowoczesne narzędzia promocji regionu – zapewnia Witold Czyż z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.
Fragment plakatu kampanii reklamowej Pasjonauci polecają ŚląskieFragment plakatu kampanii reklamowej „Pasjonauci polecają Śląskie”(źr. pasjonauci.pl, mat. promocyjne)

– Przez ponad 40 lat Górny Śląsk przedstawiany był jako kraina węgla i stali. Ciężko jest zmienić ten wizerunek, ale intensywnie nad tym pracujemy – mówi Waldemar Bojarun, rzecznik prasowy Prezydenta Miasta Katowice. O promocyjnych inicjatywach Śląska opowiadał ramię w ramię z Witoldem Czyżem z Wydziału Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

Goście "Magazynu" zgodnie przyznają, że nie tylko w Katowicach, ale w całym regionie na przestrzeni kilku ostatnich lat dokonało się wiele przeobrażeń. – Nasze miasta można ze spokojem nazwać nowoczesnymi. Aglomeracje tętnią życiem –z dumą stwierdza Waldemar Bojarun.

W dużej mierze jest to zasługa licznych inwestycji, a także imprez o charakterze kulturalnym, sportowym czy naukowym, które cieszą się wsparciem władz. Warto chociażby wspomnieć o Rawa Blues Festival, którego kolejna odsłona odbędzie się 9 października w katowickim Spodku.

"Spotkajmy się na Mariackiej" to hasło kampanii, która na celu ma promowanie wyremontowanej w 2008 roku ulicy Mariackiej w Katowicach. W zamyśle władz miasta ulica ma pełnić rolę deptaku i być miejscem wielu przeróżnych inicjatyw. – I cały czas jest – podkreśla Waldemar Bojarun. – W ciągu dwóch lat zorganizowanych zostało tam mnóstwo imprez, m. in. spektakle teatralne, pokazy taneczne, turnieje gier planszowych, występy street artowców – dodaje gość "Magazynu".

Kolejna kampania odbywa się pod hasłem "Pasjonauci polecają Śląskie" i funkcjonuje w ramach większego projektu zatytułowanego "Śląskie. Pozytywna energia." – Koncepcja kampanii nawiązuje do ludzi, którzy z miłością i zaangażowaniem realizują na terenie naszego województwa swoje pasje i, co ważniejsze, dzielą się nimi z innymi, promując w ten sposób region – podkreśla Witold Czyż.

– Staramy się być na czasie i wykorzystywać wszelkie nowoczesne narzędzia promocji – wyjaśnia Witold Czyż. Naszym wielkim sukcesem jest KISS, czyli Katowicki Informacyjny Serwis SMS-owy i konto na portalu społecznościowym Facebook, które znacznie przyczyniają się do promocji regionu. – Nasz facebookowa społeczność liczy ponad 3 tys. ludzi, którzy aktywnie biorą udział w dyskusji o naszym województwie i jego przyszłości – podkreśla Witold Czyż.

ap