Logo Polskiego Radia
Radio kierowców
Piotr Błaszczyk 18.05.2021

Nowoczesna technologia VR w branży automotive

Rozwój technologii oraz pandemia koronawirusa wymusiły szereg zmian w branży automotive. Stopniowe wprowadzanie nowoczesnych technologii zauważalne jest tu dosłownie wszędzie - od procesów planowania, przez projektowanie, łańcuch dostaw, logistykę, aż do produktu finalnego.

Firmy testują coraz bardziej skomplikowane rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji oraz wirtualnej rzeczywistości.

W koncernie Volkswagen wdrożono już szereg programów pilotażowych, które mają przynieść odpowiedź na pytanie o skuteczność proponowanych zmian. Jednym z nich jest możliwość wykorzystania okularów 3D VR oraz dedykowanych do nich dokumentów holograficznych. Najważniejsze i najbardziej potrzebne informacje są wyświetlane pracownikowi bezpośrednio na szkle okularów.

- Dzięki okularom HoloLens nasi technicy mają cały czas wszystkie istotne informacje pod ręką. Mogą w pełni skoncentrować się na swojej pracy - mówi Miroslav Kroupa, dyrektor ds. zarządzania marką.

Technologia VR (Virtual Reality) daje szansę na usprawnienie procesu zarządzania produkcją na każdym jej etapie. W kontekście branży samochodowej, jej wprowadzenie do powszechnego użytku będzie przełomem, który z pewnością wyprze dotychczasowo stosowane rozwiązania.


Wirtualna rzeczywistość to bezsprzecznie skomplikowana i złożona technologia. Jej twórcy robią jednak wszystko, aby dla końcowego użytkownika była możliwie najprostsza w użyciu i maksymalnie intuicyjna.

To, co jeszcze kilka lat temu wydawało się fantastyką staje się rzeczywistością. Czy niebawem w każdej pracy będziemy używać okularów z wirtualną rzeczywistością?

kw

CZYTAJ TAKŻE:


Źródło: https://www.automobil-produktion.de/technik-produktion/produktionstechnik/skoda-optimiert-mit-ar-wartung-und-kommunikation-282.html?emi=fhkQK3UJqo&utm_campaign=20210511_1709_APR+Morgenpost+RSS-NL+APR+Morgenpost&utm_source=apr-morningpost&utm_medium=email