Argumenty za tym, że ziemia jest okrągła są takie, że tego uczą w szkole. Informacja o tym, że może być płaska to forma sprzeciwu przeciw formalnej nauce, a młodzież z natury lubi się sprzeciwiać prof. Tadeusz Wibig
- Kiedyś po wiedzę chodziło się do szkoły i bibliotek. Pogląd naukowy, który został przedstawiony przez nauczycieli i w książkach przyjmowało się za pewnik, mało kto odważył się kwestionować tę wiedzę - mówił prof. Tadeusz Wibig z Wydziału Fizyki i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Łódzkiego. - Dziś ilość informacji, która do nas dociera jest ogromna. Trafiają do nas zarówno te sprawdzone, jak i spreparowane informacje i oba źródła mogą być dla nas w równej mierze fascynujące -wyjaśniał.
Jak zweryfikować wiedzę, która do nas trafia? Jak wyjaśnić nieprzekonanym, które informacje są faktami, a które zajmującą fikcją? Ile warta jest informacja? O tym w nagraniu audycji.
***
Tytuł audycji: Stacja Nauka
Prowadzi: Patryk Kuniszewicz
Materiał opracowała: Oliwia Olczyk
Data emisji: 22.06.2018
Godzina emisji: 12.42
ac