Logo Polskiego Radia
PolskieRadio 24
Adam Koniecki 30.03.2018

Facebook wprowadza kolejne zmiany po aferze Cambridge Analytica

Facebook wprowadza zmiany, które mają zapewnić dodatkową ochronę prywatności swoich użytkowników. To reakcja portalu na aferę Cambridge Analytica. O zmianach mówił w Polskim Radiu 24 prawnik Grzegorz Szanejka.

Po wybuchu afery Cambridge Analytica Facebook jest krytykowany na całym świecie. Brak skutecznej kontroli nad danymi 50 mln użytkowników, które zostały wykorzystane do manipulacji wyborczych, spowodował kryzys wizerunkowy i straty finansowe. Wartość akcji Facebooka na giełdzie spada. Przeceniono je dotychczas o mniej więcej 80 mld dolarów.

Jak wyjaśnił Grzegorz Szanejka, nowe zabezpieczenia mają umożliwić użytkownikom lepszą kontrolą nad ujawnionymi danymi osobowymi i przesyłanymi treściami.

- Zmiany dotyczą m.in. informacji o użytkownikach przekazywanych do innych sieci społecznościowych, a także do firm współpracujących z Facebookiem co jest związane z kampaniami reklamowymi, które są realizowane przez Facebooka, gdyż taki jest cel działania portalu – tłumaczył prawnik.

Dodał, że poprawiono również funkcjonowanie ustawień prywatności na kontach i dodano nowe skróty w menu.

Więcej w całej rozmowie.

Gospodarzem audycji był Wojciech Kościak.

Polskie Radio 24/pr

____________________ 

Data emisji: 30.03.18

Godzina emisji: 10:15