Logo Polskiego Radia
PR dla Zagranicy
Ewa Plisiecka 23.02.2021

Priorytety Instytutu Adama Mickiewicza. Jak w czasie pandemii promować polską kulturę za granicą?

Rok Lema, projekt „Ogród Krzysztofa Pendereckiego”, sezon polsko-szkocki i polski design – to tegoroczne priorytety Instytutu Adama Mickiewicza.

- Jestem przekonana, że mimo pandemii uda się nam dotrzeć z polską ofertą kulturalną do zagranicznych odbiorców – zapewnia Barbara Schabowska, dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza.

Instytut zainaugurował już Rok Stanisława Lema w Estonii wydawnictwem „Bajki robotów” po estońsku. Szykuje też specjalną wystawę poświęconą polskiemu pisarzowi. Stanisław Lem pojawi się też w Dubaju - instalacja „Solaris” zainauguruje polski pawilon na EXPO.  

- W tym roku szczególny nacisk chcemy położyć na multimedialny projekt „Ogród Krzysztofa Pendereckiego”, odbędą się też imprezy polsko-szkockie, między innymi koncerty w szkockiej filharmonii narodowej – mówi dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza. Zapowiada też kontynuację promowania polskiego designu.

- Wszystkie projekty, które przygotowujemy w tym roku, staramy się planować w różnych scenariuszach – mówi Barbara Schabowska. Rozmawia z nią Ewa Plisiecka.