Współzałożyciel i jeden z dwóch liderów zespołu opowiadał o pracy nad płytą "The Kid", czyli "Brzdąc". - Sto lat temu, w styczniu 1921 roku odbyła się światowa premiera filmu Charliego Chaplina pod tym tytułem. Podczas nagrywania oglądaliśmy ten film, można jednocześnie słuchać nas i oglądać "Brzdąca", nasza muzyka powinna dokładnie zgrać się z jego scenami - powiedział akordeonista.
Orkiestra Ludwika Sarskiego na Domówce z Dwójką
W latach 60. Chaplin dołożył ścieżkę dźwiękową do tego filmu, jednak, jak podkreślił muzyk, nie miało to znaczenia podczas pracy nad płytą. Album Orkiestry jest utrzymany w stylistyce early jazzu, jazz waltz’ów i ragtime’ów, nawiązuje do tamtego okresu. - Ten film jest sam w sobie szczery i zróżnicowany emocjonalnie, taka jest nasza muzyka. Może ona też zaistnieć autonomicznie, poza kontekstem filmowym - zauważył.
Według gościa Dwójki, filmy kina niemego nie są dosłowne, widz może je zinterpretować po swojemu, musi uważnie je śledzić, wczuć się w obraz. Podkreślił też wagę polskiego kina, zaczynając od "Bestii" Aleksandra Hertza. - Ostatnio odkryłem "Szaleńców" Leonarda Buczkowskiego, krótkie filmy Romana Polańskiego to rewelacyjne kino na światowym poziomie, a wielu filmów jeszcze przecież nie odkryliśmy - dodał Piotr Tomala.
***
Tytuł audycji: Wybieram Dwójkę
Prowadził: Jakub Kukla
Gość: Piotr Tomala (akordeonista, Orkiestra Ludwika Sarskiego)
Data emisji: 26.05.2021
Godzina emisji: 16.30
mo