Logo Polskiego Radia
Jedynka
Maja Bobrowska 14.07.2011

Google rzuca rękawicę Facebookowi

Od dwóch tygodni w sieci narasta poruszenie. Koncern Google uruchamia nowy serwis społecznościowy Google+, który ma skruszyć monopol Facebooka.
Widok pierwszej strony serwisu Google+ w polskiej wersji językowejWidok pierwszej strony serwisu Google+ w polskiej wersji językowejfot. printscreen

Giganci internetu rywalizują o dominację w sieci. W branży internetowej od dwóch tygodni narasta poruszenie po tym, jak koncern Google, do tej pory znany przede wszystkim z najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki, uruchomił serwis społecznościowy Google+. Jego głównym zadaniem jest skruszenie monopolu portalu Facebook, który zdobył już ponad 750 milionów użytkowników.

– Sprawa jest o tyle ciekawa, że Google+ bardzo szybko zyskuje popularność. Mówi się, że korzysta z niego już około 10 milionów osób. W tle są bardzo duże pieniądze, bo inwestorzy uwierzyli w inicjatywę Google’a i zaczęli kupować akcje, więc wartość firmy wzrosła. Tymczasem na przyszły rok planowany jest także debiut giełdowy Facebooka – mówi Tomasz Boguszewicz z Rzeczpospolitej. – Mamy do czynienia z interesującą inicjatywą: miliony internautów zaczynają korzystać z Google+. Gra idzie o wielkie pieniądze, a zatem będzie bardzo ciekawie i warto obserwować, co się będzie działo dalej.