Jedynka
Urszula Tokarska
26.08.2013
Zakupy przez Internet - szansa czy zagrożenie dla tradycyjnych sklepów?
Już co drugi Polak, przed kupieniem towaru w tradycyjnym sklepie, szuka w sieci informacji na jego temat.
sxc.hu
Robiąc zakupy, lubimy szukać tanich okazji w Internecie, chociaż ostatnio inaczej to przebiega. Najczęściej idziemy ze smartfonem do sklepu, tam oglądamy produkt i na miejscu sprawdzamy, gdzie można go kupić najtaniej.
Amerykanie nazwali to efektem ROPO – wyjaśnia Konrad Mroczek z Internet Standard - „Research Offline Purchase Online”, czyli „poszukuj w świecie realnym, kupuj w świecie cyfrowym”. Wartość rynku wirtualnego wzrosła bardzo znacznie, w zeszłym roku była to kwota około 23 miliardów złotych, jakie Polacy wydali w internecie, w tym roku spodziewana jest kwota 26 mld zł, aczkolwiek może być większa. Mamy pięć dominujących branż, w których kupujemy poprzez Internet: komputery, rtv, domi i wnętrze, telefony i akcesoria oraz artykuły dziecięce i kosmetyki.
Przygotowała Sylwia Zadrożna
Więcej na ten temat na antenie Jedynki w audycji ekonomicznej o godzinie 16.25.
Projekt powstaje we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej: