Jak pokazuje badanie Megapanel PBI/Gemius za styczeń 2012 roku oraz gemiusAudience Ukraine serwisy sportowe cieszą się zdecydowanie większą popularnością wśród polskich internautów. Już co drugi użytkownik w Polsce i co jedenasty na Ukrainie śledzi wydarzenia sportowe w Sieci.
E-kibic = młodość
Według najnowszego badania Megapanel PBI/Gemius za styczeń 2012 roku bywalcami stron o tematyce sportowej są głównie osoby młode. Użytkownicy w wieku 24-35 stanowią niemal 26% polskich e-kibiców. Na Ukrainie natomiast, wśród zwolenników wirtualnych emocji futbolowych przeważają internauci w wieku 15-24 (co daje niemal 10% ogółu użytkowników tego typu portali). Gros polskich internautów zainteresowanych informacjami sportowymi posiada wykształceniem średnie (26,73%). Są to najczęściej mieszkańcy województwa mazowieckiego. Dla kontrastu na Ukrainie zdecydowaną większość stanowią osoby legitymujące się dyplomem uczelni wyższej (43%). Fanami sportu online są głównie kijowianie (18,73%) oraz doniecczanie (9,89%).
E-kibic = mężczyzna
Ciekawostek na temat ulubionej drużyny oraz informacji o wyniku meczu częściej szukają mężczyźni. Stanowią oni ponad 54% użytkowników serwisów sportowych w Polsce i prawie 73% na Ukrainie.
„Z roku na rok serwisy sportowe zyskują na znaczeniu. Trend wzrostowy pokazuje, że w dobie postępującej digitalizacji również emocje sportowe przenoszone są w wirtualną rzeczywistość. Dzięki analizie profilu socjologiczno-demograficznego e-kibiców widzimy jak wielu internautów, niezależnie od płci i wieku, szuka informacji sportowych właśnie w sieci. Przy tak dynamicznym rozwoju internetu powstawanie quasi-wspólnot kibiców w świecie wirtualnym jest jedynie kwestią czasu” - podkreśla Krzysztof Łopuszyński, lider zespołu ds. badań e-marketingowych Gemius.