Nowe Technologie

Wirtualna nawigacja zastąpiła kompas

Ostatnia aktualizacja: 21.08.2013 07:25
Już ponad 10 mln polskich internautów korzysta z map i lokalizatorów internetowych. W maju pobiły rekord popularności. Największym zainteresowaniem cieszą się serwisy Google’a. Czy Polacy już na zawsze porzucili kompasy?
Nawigacja Blaupunkt
Nawigacja Blaupunkt

Gemius przeanalizował ruch na stronach internetowych, które oferują mapy, wyszukują adresy czy lokalizują firmy. Okazuje się, że Polacy docenili internetowe plany miast i lokalizatory. W maju skorzystało z nich 10,5 mln internautów. To o 8 proc. więcej niż przed rokiem (9,8 mln) i 30 proc. więcej niż przed czterema latami (8,1 mln). W przeciągu ostatniego roku mapy i lokalizatory internetowe cieszyły się największym zainteresowaniem w okresie od stycznia do września 2012 roku. Natomiast najmniejszy ruch na tych stronach zarejestrowano w grudniu (7,8 mln).

  • Najpopularniejszymi witrynami, dzięki którym internauci mogą na bieżąco przeglądać mapy i lokalizować poszukiwane miejsca są, podobnie jak przed rokiem, serwisy Grupy Google (7,3 mln internautów), Zumi.pl (4,4 mln) i Targeo.pl (1,8 mln).
  • Gemius sprawdził także profil społeczno-demograficzny internautów przeglądających te strony. Okazuje się, że najczęściej są to osoby między 25 a 34 rokiem życia (3 mln internautów) i osoby z wykształceniem średnim (2,7 mln.). Najwięcej internautów korzystających z map i lokalizatorów internetowych pochodzi z województwa mazowieckiego (1,8 mln).

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów. Obejmuje kilka tysięcy polskich stron www. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Na jego podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe.



autor: Jan Petersen