Nowe Technologie

WiFi na pokładzie AIR FRANCE KLM

Ostatnia aktualizacja: 12.06.2013 12:15
Na pokładach wybranych samolotów należących do linii lotniczych AIR FRANCE KLM pasażerowie mają łączność ze światem dzięki WiFi.
WiFi na pokładzie AIR FRANCE KLM

Nowa usługa umożliwia podróżnym wysyłanie i odbieranie esemesów oraz emaili, a także surfowanie po internecie. Specjalnie zaprojektowana strona internetowa AIR FRANCE KLM oferuje w czasie lotu szeroki zakres darmowych usług, w tym telewizję na żywo – kanały informacyjne i sportowe oraz istotne informacje związane z lotem i miejscem docelowym. 

Ruszyła właśnie faza testów na pokładzie dwóch samolotów typu Boeing 777-300, którą przewoźnicy AIR FRANCE KLM przeprowadzą we współpracy z firmą Panasonic Avionics. Testy potrwają do końca roku 2013. W tym czasie pasażerowie francusko-holenderskich linii, niezależnie od klasy przelotu, mogą łączyć się z internetem za pomocą smartfonów, laptopów, tabletów oraz wysyłać i odbierać esemesy oraz emaile za pośrednictwem telefonów komórkowych. W fazie pilotażowej, wytypowane samoloty wyposażone 
w łączność WiFi, będą latały na kilku trasach dalekiego zasięgu, między innymi
z Amsterdamu do: Bangkoku, Sao Paolo, Osaki, Kuala Lumpur, Dżakarty, Limy, Panamy, Singapuru/Denpasar, Taipei/Manili, Quito/Guayaquil oraz z Paryża do: Waszyngtonu, Dubaju, Houston, Tokio, Seulu, Singapuru, Hong Kongu oraz Nowego Jorku (lot AF012).


  • Bezprzewodowy internet na pokładzie samolotów typu Boeing 777-300
  • Pasażerowie w czasie lotu mają łączność ze światem, mogą wysyłać esemesy, oglądać telewizję na żywo i surfować po internecie
  • Pierwsze samoloty AIR FRANCE KLM z WiFi na pokładzie zrealizowały loty na trasach Paryż – Nowy Jork i Amsterdam –  Panama City

W fazie testowej dostęp do internetu kosztuje 19.95 EUR za cały lot lub 10.95 EUR za godzinę użytkowania i jest możliwy we wszystkich klasach przelotu. Użytkownicy mogą płacić za dostęp do sieci kartą kredytową, natomiast korzystający z telefonów komórkowych (za wiadomości tekstowe i dane) będą rozliczani według taryf roamingowych ich operatora. Bezpłatnie dostępna jest także specjalnie przygotowana strona internetowa zawierająca m.in. praktyczne informacje na temat lotu, pogody, możliwości wynajmu samochodu na miejscu, jak również rozrywkę w postaci magazynów i katalogów z produktami duty free dostępnymi na pokładzie. Pasażerowie mogą również oglądać na żywo trzy kanały informacyjne (BBC World News, BBC Arabic, Euronews) i kanał sportowy (Sport 24). Bezprzewodowa usługa – zarówno portal pokładowy, jak i internet satelitarny – jest dostępna tuż po starcie, po osiągnięciu pułapu około 6 000 metrów.

− „Wspólne wdrożenie WiFi i transmisji danych przez AIR FRANCE i KLM jest kontynuacją programu wprowadzania innowacji. Faza testowa łączności na pokładzie samolotów dalekiego zasięgu doskonale wpisuje się w naszą strategię, której celem jest oferowanie nowych produktów i usług.” − powiedział Alexandre de Juniac, prezes i dyrektor generalny AIR FRANCE.

 − „Łączność to istotna inwestycja w zupełnie nowym obszarze, w którym technologia jest wciąż w fazie rozwoju.” − dodał Peter Hartman, dyrektor generalny KLM. „Stały dostęp do sieci jest nieodłączną częścią życia naszych klientów. Naszym celem jest określenie najlepszego produktu i systemu, który spełni ich oczekiwania. Jesteśmy przekonani, że w przyszłości wszyscy nasi pasażerowie będą mieli stałe połączenie z internetem w czasie podróży do i z naszych portów bazowych w Paryżu i Amsterdamie.” – dodał Hartman.

 



autor: Robert Kamiński

Czytaj także

Technologia, która zmieni rynek usług multimedialnych

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2013 14:24
HotSpot 2.0 jest jedną z najważniejszych technologii bezprzewodowych ostatnich lat. Jej głównym zadaniem jest maksymalne uproszczenie procesu połączenia z siecią Wi-Fi – mówi Michał Jarski, Dyrektor Regionalny Ruckus Wireless na Europę Wschodnią.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Ekspander zasięgu z możliwością strumieniowania muzyki

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2013 14:32
W domowej sieci Wi-Fi, szczególnie gdy obejmuje ona wielopoziomowy budynek, często występują zakłócenia i tzw. „martwe punkty”, w których zasięg zanika. Spowodowane jest to m.in. korzystaniem w tym samym czasie z różnych sprzętów.
rozwiń zwiń