Nowe Technologie

Analiza IBM - wpisy na socmediach w Poznaniu

Ostatnia aktualizacja: 14.09.2012 00:00
Jak wynika z przeprowadzonej przez IBM analizy "Indeks Nastrojów Społecznych wokół Euro 2012", najwięcej pozytywnych opinii dotyczących Poznania zamieszczonych na portalach społecznościowych odnosi się do jego mieszkańców. Przeprowadzenie takiej analizy było możliwe dzięki zastosowaniu narzędzi stworzonych przez Laboratorium Oprogramowania IBM w Polsce.
Poznań
PoznańFoto: Glow Images/East News

 

Przygotowany z okazji Euro 2012 Indeks Nastrojów Społecznych IBM objął analizę milionów publicznych komentarzy w mediach społecznościowych. Dotyczyły one nie tylko samych meczy i zawodników, ale również miast-organizatorów, wśród których znajdował się Poznań.

 


  • W pierwszym etapie, analitycy IBM wsparci przez rozwiązanie IBM Netezza zgromadzili i przeanalizowali treści, które pojawiły się w Internecie na ten temat Poznania w kontekście Euro 2012, a w drugim – wyselekcjonowali i uporządkowali te najbardziej istotne, dokonując jednocześnie jakościowej klasyfikacji. Na podstawie przeprowadzonej analizy było możliwe pogrupowanie komentarzy w zależności od ich nacechowania na pozytywne, neutralne i negatywne.  Wybrano m.in. tematy, których dotyczyły pozytywne komentarze. W przypadku Poznania, najwięcej pozytywnych opinii dotyczyło mieszkańców miasta – było ich ponad 1/3. W dalszej kolejności użytkownicy serwisów społecznościowych chwalili komunikację, organizację, wyżywienie oraz zakwaterowanie. Najmniej pozytywnych głosów zebrały kwestia bezpieczeństwa oraz cen w Poznaniu.

 

„Jak pokazał Indeks Nastrojów Społecznych, dzięki narzędziom do analityki biznesowej z masy informacji pojawiających się na takich serwisach jak Facebook czy Twitter, można skutecznie wyciągnąć oparte na faktach wnioski. W ten sposób informacje, poddane odpowiedniej analizie, mogą zostać wykorzystane przez firmy w celu optymalizacji ich działań biznesowych” – mówi Grzegorz Puchawski, Kierownik ds. Rozwoju w Laboratorium Oprogramowania IBM.

 

Informatyka w analizie biznesowej

 

Narzędzia informatyczne mogą istotnie wzmocnić cele analityki biznesowej. Dzięki nim firmy są w stanie wyprzedzać zapotrzebowanie klientów, w odpowiednim momencie oferować im nowe usługi i produkty, a jednocześnie przewidywać problemy. Jak wynika z danych IBM, organizacje inwestujące w analitykę osiągają wyższe o 33 proc. przychody, notują 12 razy większe wzrosty zysków i osiągają zwroty większe o 32 proc. Doświadczenie IBM w zakresie analityki biznesowej zostało docenione przez firmę badawczą IDC, która w swoim raporcie „IDC MarketScape: Worldwide Business Analytics IT Consulting and Systems Integration Services 2012” uznała IBM za czołowego dostawcę narzędzi do analiz biznesowych na świecie.

 


  • Jedną z firm, która wdrożyła rozwiązania do zarządzania informacją IBM, jest Volkswagen Poznań. Firma zdecydowała się na wybór oprogramowania WebSphere Portal, pozwalającego na stworzenie środowiska WWW sprzyjającego budowaniu i rozwijaniu biznesu społecznościowego. Rozwiązanie zapewnia obsługę przepływów prac, zarządzania treścią, bezpieczeństwa oraz skalowalności.

 

Poznań – rynkiem wzrostu

 

IBM zwiększa swoją aktywność na dynamicznie rosnącym rynku Wielkopolski. Firmy z tego regionu stają się coraz bardziej konkurencyjne i chętniej rywalizują na rynkach globalnych. Aby przygotować się do nowych wyzwań, firmy bardziej świadomie sięgają po narzędzia informatyczne, które wspierają ich rozwój.

 

„Chcemy wzmocnić naszą obecność w Poznaniu i Wielkopolsce, poprzez zacieśnienie współpracy z lokalnymi partnerami biznesowymi, aby lepiej i bardziej kompleksowo obsługiwać naszych kluczowych klientów, działających na tym rynku i aby nawiązać współprace z firmami, z którymi dotąd nie mamy wspólnych doświadczeń” – powiedziała Iwona Wciślak, Dyrektor ds. Rozwoju Terytorialnego, IBM Polska. IBM ma od lat swoją siedzibę w Poznaniu. Firma będzie umacniać swoje struktury handlowe w tym regionie oraz rozwijać ofertę skierowaną do tego rynku, w której skład wchodzą nowoczesne rozwiązania serwerowe, systemy informatyczne, oprogramowanie oraz usługi.

 

Czytaj także

IBM: badanie nastrojów na Euro 2012

Ostatnia aktualizacja: 10.07.2012 00:00
Najnowsze badanie IBM - Indeks Nastrojów Społecznych IBM dotyczący Euro 2012 (The IBM Social Sentiment Index) objęło analizę milionów publicznych komentarzy na platformach mikro-blogów w mediach społecznościowych.
rozwiń zwiń