W jednym, jak i w drugim zestawieniu, to więcej niż łączne wyniki uzyskane przez kolejne trzy firmy w rankingu. – Co równie ważne, rozwijaliśmy się szybciej niż cały rynek – powiedział Paweł Polok, Dyrektor Generalny Działu Druku i Przetwarzania Obrazu (IPG) w HP Polska.
W porównaniu do 2010 r. np. dynamika popytu na laserowe urządzenia wielofunkcyjne HP w 2011 r. w ujęciu ilościowym i wartościowym wzrosła odpowiednio o 50 proc. i 20 proc. Tymczasem cały rynek rozwijał się w Polsce nieporównywalnie wolniej - w tempie 40 proc. i 12 proc.
- Tak mocna pozycja, którą utrzymujemy już od wielu lat, wynika nie tylko ze zróżnicowanej oferty, skierowanej do mniejszych i większych firm oraz do klientów indywidualnych, ale też z ciągłego dostosowywania naszych produktów do zmian, jakie zachodzą w modelach biznesowych i związanych z nimi oczekiwań końcowych użytkowników – dodał Paweł Polok.
Raport Gartnera
Potwierdzeniem strategii HP jest ostatni raport Gartnera „Magic Quadrant” . Jego autorzy podkreślają, że o ile do niedawna głównym kryterium determinującym zakup wybranego urządzenia były jakość i wydajność wydruków, o tyle dzisiaj uwaga użytkowników ogniskuje się nie tylko na kosztach eksploatacji i niezawodności, ale także na „zdolności urządzeń do wdrażania i integrowania aplikacji, które łączą je z systemami wspomagającymi zarządzanie obiegiem dokumentów”. „Funkcje zdalnego zarządzania, diagnostyka, zabezpieczenia, druk chmurowy i inne czynniki stają się najważniejszymi wyróżnikami”.
We wspomnianym raporcie Gartnera HP zostało uznane za lidera nowych trendów. Odzwierciedleniem są najnowsze produkty HP, które drukują szybko i wydajnie oraz istotnie podnoszą mobilność pracowników. - Firma HP jako pierwsza poszła kolejny krok naprzód i wyposażyła swoje urządzenia drukujące w rewolucyjną technologię mobilnego drukowania HP ePrint, dzięki której możemy drukować dowolne dokumenty z dowolnego urządzenia mobilnego z dostępem do poczty email. W tym celu wystarczy załączyć i wysłać tekst, grafikę, raport lub zdjęcie z dowolnego urządzenia mobilnego, np. smartphona, podając adres email przyporządkowany do drukarki HP – wyjaśnił Witold Tomczak, Dyrektor Marketingu i Kategorii Produktowych w Dziale Druku i Przetwarzania Obrazu.
Taką możliwość daje w tej chwili większość urządzeń drukujących z serii HP Photosmart, HP Officejet, HP Designjet oraz HP LaserJet. Przykładem są najnowsze urządzenia wielofunkcyjne HP LaserJet Pro 400 color M451dw oraz HP LaserJet Pro 300/400 color MFP). Podłączone do internetu, urządzenia te, oprócz HP ePrint, obsługują szereg dodatkowych rozwiązań druku mobilnego (HP Wireless Direct, Apple AirPrint, HP ePrint & Share), dzięki czemu praca staje się prostsza i wydajniejsza.
Druk mobilny nie jest jednak jedynym atutem urządzeń drukujących HP. Dedykowane do mniejszych firm atramentowe urządzenia wielofunkcyjne (np. HP Officejet Pro 8600 i HP Officejet Pro 8100) w połączeniu z oryginalnymi tuszami HP XL umożliwiają generowanie kolorowych wydruków profesjonalnej jakości nawet o 50 proc. taniej niż urządzenia laserowe.
Z kolei większe urządzenia laserowe, np. urządzenia HP LaserJet Pro 400 color MFP M475, oprócz wysokiej jakości i wydajności, oferują druk dwustronny oraz możliwość aktywnego zarządzania drukiem biurowym za pomocą oprogramowania HP Web Jetadmin, które m.in. obniża koszty poprzez wskazanie mało wydajnych urządzeń w firmie, ogranicza zużycie papieru poprzez skonfigurowanie na poziomie sieci funkcji druku dwustronnego jako wartości domyślnej, ponadto redukuje zużycie energii elektrycznej dzięki optymalizacji czasu przechodzenia w tryb uśpienia i uruchamiania.