Sprzedaż rozwiązań łączących urządzenia mobilne mogą zwiększyć Waszą rentowność. Czy jesteście gotowi na mobilność?
Wymagający okres dla kanału sprzedaży charakteryzuje z jednej strony niepewna sytuacja ekonomiczna, z drugiej nieustający postęp technologiczny. Oczywiście tradycyjny model sprzedaży sprzętu komputerowego przetrwał, jednak coraz więcej klientów wymaga czegoś więcej niż drukarek, materiałów eksploatacyjnych i serwisu. W nowym modelu sprzedaży należy wziąć pod uwagę zjawisko “Bring Your Own Device” (BYOD), czyli fakt przynoszenia własnych urządzeń do pracy. Dzisiaj, aby zarządzać informacjami w organizacji, firmy potrzebują całościowych rozwiązań, z wykorzystaniem urządzeń mobilnych.
W przeszłości resellerzy sprzedawali głównie sprzęt, następnie dostarczali toner i papier, a producent zapewniał serwis w razie potrzeby. Jednak dni, kiedy reseller zarabiał tylko na sprzedaży sprzętu, zbliżają się ku końcowi. By budować wzrost sprzedaży (w tym utrzymywać marżę na odpowiednim poziomie), konieczna będzie pomoc klientowi w osiąganiu wyższej efektywności. Będzie to możliwe dzięki nowym technologiom do przechwytywania, zarządzania oraz dostępu do informacji, dostępnym zarówno z inteligentnych urządzeń wielofunkcyjnych, jak i z urządzeń mobilnych. Zdrowe fundamenty kanału sprzedaży będą zależały od zdolności do adaptacji się do tych zmian.
Ewolucja w kierunku pracy mobilnej nabiera tempa a praktyka przynoszenia własnych urządzeń do firmy (BYOD) staje się coraz bardziej powszechna. Obecnie, 4 na 5 firm pozwala pracownikom na korzystanie z osobistych urządzeń mobilnych w czasie pracy. Aplikacja Lexmark Mobile Capture w prosty sposób pozwala na wykorzystanie tych urządzeń, dzięki niej pracownicy mogą usprawnić obieg dokumentów przechwytując, przetwarzając i wysyłając wrażliwe informacje bezpośrednio z miejsc, w których się aktualnie znajdują.
Rozwiązania usprawniające obieg dokumentów, mogą być szybko wdrożone i dostępne ze smartfonów, tabletów a także poprzez ekrany dotykowe urządzeń wielofunkcyjnych. Nawet niewielkie umiejętności informatyczne pozwalają na zaprojektowanie w kilka dni rozwiązania dla klienta. Codzienne zadania, takie jak przetwarzanie zgłoszeń szkód ubezpieczeniowych, raportowanie incydentów w sklepach, czy otwieranie kont dla nowych klientów, mogą być usprawnione dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii dostępnych na urządzenia mobilne i urządzenia wielofunkcyjne.
Dzisiaj, gdy najbardziej wartościowym towarem jest czas, innowacje, które pomagają go oszczędzać, mają duży wpływ na produktywność. Proszę wyobrazić sobie, że klienci używają swoich smartfonów do robienia zdjęć rachunków z delegacji, a następnie wysyłają je do działu rozliczania wydatków. Czynność ta wygląda tak samo jakby robili to przy użyciu skanera i ekranu dotykowego na urządzeniu wielofunkcyjnym, z tą różnicą, że dane wysyłane są natychmiast.
Innowacje wspierają elastyczność i produktywność w miejscu pracy oraz wskazują, w którą stronę zmierza świat. Kanał resellerski ma do odegrania główną rolę w pomaganiu klientom w zrozumieniu mobilnej przyszłości oraz zrozumieniu korzyści, których mogą doświadczyć wykorzystując mobilną produktywność.
autor: Cezary Tchorek-Helm