Nowe Technologie

Selena w chmurze Microsoftu

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2012 00:00
Selena, producent i dystrybutor z branży chemii budowlanej, chcąc ujednolicić i uprościć komunikację wewnątrz firmy, a także administrowanie, aktualizowanie oraz zarządzanie zasobami informatycznymi, zdecydowała się wdrożyć rozwiązania Microsoft Office 365 oraz Windows Intune 2.0. Wdrożenie ma pomóc zwiększyć efektywność działań firmy i obniżyć koszty obsługi infrastruktury IT. Z nowych narzędzi, jakich dostarczają oba zakupione pakiety usług, korzystają obecnie pracownicy Seleny w Polsce, Hiszpanii i USA.
Microsoft
Microsoft

 

Wyzwanie pierwsze: jednolity system komunikacji

 

Selena jest globalnym producentem i dystrybutorem produktów chemii budowlanej. Swoje produkty firma dostarcza do ponad 70 krajów na całym świecie. W skład Grupy Selena wchodzi 30 spółek zlokalizowanych w Polsce, Hiszpanii, Brazylii, Bułgarii, Chinach, Czechach, Słowacji, Finlandii, Niemczech, Kazachstanie, Korei Południowej, Rumunii, Rosji, Turcji, na Węgrzech, we Włoszech, na Ukrainie i w USA.

 

Dynamiczny rozwój i poszerzanie portfolio klientów postawiły firmę przed koniecznością szukania rozwiązań usprawniających działanie firmy, których celem było zapewnienie dotychczasowym i nowym klientom kompleksowej obsługi. Dotychczasowy niejednolity system pocztowy powodował trudności w sprawnej komunikacji w organizacji. Przed migracją składał się on z około 15 niezależnych części, co prowadziło do utrudnień nie tylko dla użytkowników, ale też dla działu IT. Wobec powyższego, firmie zależało w szczególności na usprawnieniu codziennych zadań swoich pracowników i umożliwieniu im efektywnej pracy niezależnie od miejsca, w którym się znajdują – czyli także w trakcie wyjazdów służbowych i spotkań z kontrahentami.

 

W wyniku analizy kosztów oraz potrzeb, również w perspektywie długofalowej, kierownictwo zdecydowało o wyborze i wdrożeniu rozwiązania Office 365. Jest to zestaw profesjonalnych narzędzi, które umożliwiają komunikację oraz współpracę, dostępny w formie elastycznej usługi. W skład Office 365 wchodzą narzędzia do komunikacji poprzez e-mail i komunikator, do zarządzania dokumentami i pracy grupowej oraz dodatkowo także serwer komunikacyjny Lync, dzięki któremu możliwa jest komunikacja głosowa i komunikowanie się z pracownikami rozproszonymi po całym świecie. Office 365 to również wszystkie aplikacje pakietu biurowego Microsoft Office.

 

 „Potrzeba wdrożenia rozwiązania kompleksowej komunikacji była dla naszej firmy szczególnie istotna, dlatego dokonaliśmy dokładnej analizy potrzeb i oceny dostępnych na rynku rozwiązań. Naszym celem było usprawnienie i ujednolicenie komunikacji w firmie. Chcieliśmy też ułatwić naszym pracownikom pracę na odległość, na przykład podczas wyjazdów służbowych. Prowadzimy działalność w wielu krajach, więc skuteczna komunikacja zdalna ma dla nas kluczowe znaczenie. Office 365 oceniliśmy jako rozwiązanie najlepiej nam odpowiadające. W rezultacie, nasi pracownicy mogą w łatwy sposób uzyskać z niemal dowolnej lokalizacji dostęp do tych samych danych firmowych i narzędzi” – mówi Przemysław Poppe, dyrektor IT w Grupie Selena – „Oznacza to dla nas wzrost produktywności, oszczędność czasu, a co najważniejsze – bezpieczeństwo. Znane środowisko pracy, dostępne w formie usługi z chmury oznacza, że nie musimy administrować tymi narzędziami, co również ma dla nas znaczenie. Dodatkowym argumentem, który przekonał nas do rozwiązania Microsoft był koszt wdrożenia.”

 

Rozwiązanie chmurowe Microsoft zostało zintegrowane z lokalną usługą katalogową klienta  umożliwiając każdemu z pracowników pojedyncze logowanie i zarządzanie z pojedynczego miejsca.

 

Komputery pod kontrolą

 

Kolejnym wyzwaniem dla Seleny było zwiększenie bezpieczeństwa zarządzania komputerami w firmie.  W tym celu wdrożono Windows Intune 2.0 - kompleksowe rozwiązanie przeznaczone do administrowania, aktualizowania i zarządzania komputerami firmowymi.

 

Wdrożenie usługi Windows Intune przebiegło szybko i nie wymagało od Seleny dodatkowych inwestycji we własną infrastrukturę serwerową. Dodatkowo, komputery objęte usługą Windows Intune zostaną docelowo zaktualizowane do systemu Windows 7 Enterprise (a w przyszłości będą aktualizowane do kolejnych wersji systemu Windows), co pozwala na ujednolicenie i standaryzację własnego środowiska IT.

 

Dodatkowo, wdrożone zostało rozwiązanie Active Directory. Jest to usługa katalogowa, która przechowuje informacje dotyczące obiektów w sieci i udostępnia je użytkownikom oraz administratorom sieci. Oferuje ona wbudowane funkcje potrzebne do centralnego konfigurowania ustawień systemu, użytkownika i aplikacji oraz administrowania nimi. Dzięki usłudze Active Directory, Selena może uprościć zarządzanie użytkownikiem i komputerem, włączyć dostęp rejestracji jednokrotnej do zasobów sieciowych, a także zwiększyć poufność oraz bezpieczeństwo komunikacji  i przechowywanych informacji.

 

Plany na przyszłość

 

Firma planuje dalsze inwestycje w nowoczesne rozwiązania informatyczne oparte o model cloud.  W planach jest też rozszerzenie usługi w pierwszym roku trwania umowy na kolejnych 500-600 stanowisk komputerowych w firmie Selena. Dzięki temu, cała Grupa Selena zostanie szybko i sprawnie objęta spójnym systemem zarządzania i zintegrowanej komunikacji.

 

 „Decyzja Seleny o wyborze rozwiązań Microsoft – Office 365 oraz Windows Intune bardzo nas cieszy. Pokazuje, że tak duże firmy jak Selena, szukając usprawnień dla swojego biznesu wybierają coraz częściej usługi w chmurze. Cloud computing jest dla wielu klientów idealnym rozwiązaniem, gdyż nie wymaga dużych nakładów finansowych w infrastrukturę, zapewnia szybkie wdrożenie oraz wysoką elastyczność i skalowalność” – mówi Jacek Murawski, dyrektor generalny polskiego oddziału Microsoft.



Czytaj także

Z chmurą zaoszczędzisz

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2012 18:58
Microsoft Office 365 to usługa, która może wydatnie zmniejszyć koszty stworzenia firmy. Na czym polega i dlaczego warto korzystać z niej jako chmury – sprawdzaliśmy w "Czwartym wymiarze".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Co jest najważniejsze w chmurze

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2012 00:00
VMware przedstawił wyniki najnowszych globalnych badań nad upowszechnianiem się rozwiązań chmurowych. Badanie przeprowadzono wśród osób podejmujących decyzje w zakresie IT zaś respondenci pochodzili z regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Pytani wskazali, że w ciągu następnych 18 miesięcy zamierzają przeznaczyć niemal jedną trzecią rocznego budżetu IT na przetwarzanie w chmurze.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Wirtualizacja, chmura i mobilność najlepiej chroni MSP

Ostatnia aktualizacja: 15.05.2012 00:00
Wirtualizacja, chmura i mobilność najlepiej chroni MSP Symantec przedstawił wyniki badania: Przygotowanie firm MŚP na awarie informatyczne (2012 SMB Disaster Preparedness Survey). Z badania wynika, że stopień przygotowania małych i średnich przedsiębiorstw na awarie jest blisko powiązany z wirtualizacją, cloud computingem i mobilnością. Firmy z sektora MŚP przy wdrażaniu tych technologii często myślą o lepszym przygotowaniu się na potencjalne sytuacje kryzysowe. Ponadto kalkulują czy im się to opłaca.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Więcej chmury dla dużych

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2012 00:00
Dział usług dla przedsiębiorstw HP (HP Enterprise Services) rozszerzył ofertę usług przetwarzania w chmurze dla dużych przedsiębiorstw (Enterprise Cloud Services) o zarządzanie chmurą prywatną oraz narzędzia do zapewnienia ciągłości prowadzenia biznesu oraz ujednoliconą komunikację. 
rozwiń zwiń