- Ludzie w miastach są najbardziej zadowoleni z dostępności sklepów, restauracji i obiektów rekreacyjnych. Na drugim biegunie są sprawy związane z opieką nad dziećmi czy osobami starszymi, komunikacją z władzami i ruchem ulicznym.
- 10-15% młodych par i rodziców uważa, że usługi ICT w zakresie opieki społecznej są dostępne w ich miastach już teraz, podczas gdy 64-68% wierzy, że będą powszechnie dostępne w ciągu trzech lat.
- Prawie połowa (47%) właścicieli smartfonów przewiduje, że operatorzy telefonii komórkowej będą pomocni we wprowadzaniu nowych usług ułatwiających życie w mieście.
Podczas badań pytano użytkowników smartfonów o ocenę nowych koncepcji usług związanych z obszarami życia miasta, a mianowicie, z których usług są najbardziej zadowoleni - chodziło o dostępność sklepów, restauracji i ośrodków rekreacyjnych. Przykłady nowych usług, to m.in.: cyfrowy instruktor polecający zakupy sytuacyjne w czasie rzeczywistym, menu wyświetlane w telefonie i rezerwacje stolików przez telefon komórkowy, towarzyski przewodnik po restauracjach oraz dostarczanie towarów w dniu zamówienia.
Podczas badań obejmujących nowe koncepcje usług pytano, czy usługa sprawdzania składników potraw w restauracjach jest atrakcyjna: 8% respondentów uważało, że usługa jest dostępna już dziś, 61% oczekiwało, że będzie to normalna usługa dostępna w ciągu trzech lat.
Badanie obejmowało również dziedziny, gdzie użytkownicy wyrażali największe niezadowolenie, a mianowicie: opieka nad dziećmi i osobami starszymi, komunikacja z władzami i usługi związane z ruchem ulicznym. Nowe koncepcje usług obejmują tutaj: sieci opieki społecznej umożliwiające łatwą komunikację z członkami rodziny za pośrednictwem dowolnego urządzenia, kontekstowe miejskie usługi mobilne, które zapewniają informacje udzielane przez władze lokalne i symulator minimalnych podróży dziennych, który optymalizuje kalendarz użytkownika, aby zredukować konieczność podróżowania
- Respondenci odpowiadali również, że szukają lepszych usług i lepszej komunikacji z władzami za pośrednictwem swoich smartfonów., Dodatkowo 10-15% młodych par i rodziców uważa, że usługi ICT w zakresie opieki są dostępne w ich miastach już teraz, podczas gdy 64-68% wierzy, że będą powszechnie dostępne w ciągu trzech lat.
- Ruch uliczny stanowi główne źródło niezadowolenia w miastach, a 47% właścicieli smartfonów w ankiecie wyraziło zainteresowanie osobistym nawigatorem, który zapewniłby najlepsze informacje dotyczące podróżowania wszystkimi środkami transportu wewnętrznego i zewnętrznego - dotyczy to zarówno ruchu pieszego, jak i podróżowania pojazdami.
- Prawie połowa (47%) właścicieli smartfonów przewiduje, że operatorzy telefonii komórkowej będą pomocni we wprowadzaniu tych szczególnych usług, choć zazwyczaj uważają, że inicjatywę przejmą odpowiednie branże.
Badanie zostało przeprowadzone w trybie online i zebrano odpowiedzi od 7 500 użytkowników smartfonów. Badanie jest reprezentatywne dla 40 milionów obywateli.
autor: Cezary Tchorek-Helm