Nowe Technologie

Małe firmy nie potrafią promować się w Internecie

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2012 00:00
Jak podaje GUS, tylko 60 proc. oraz niewiele ponad 80 proc. firm z polskiego sektora MSP uruchomiło własną stronę WWW. Jeszcze mniejsza liczba przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie profesjonalnych kampanii reklamowych w sieci.
Małe firmy nie potrafią promować się w Internecie
Foto: Glow Images/East News

 

Na pytanie dlaczego małe i średnie polskie firmy nie wykorzystują Internetu do pozyskiwania nowych klientów i jak mogą to zmienić nowoczesne narzędzia marketingu online, odpowiadają eksperci z wchodzącej na polski rynek kalifornijskiej agencji ReachLocal.  Według ekspertów ReachLocal, wśród firm z sektora MSP nadal pokutuje błędne przekonanie, że marketing internetowy to rozwiązanie tylko dla największych graczy.

 


  • W konsekwencji, według danych GUS zawartych w raporcie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorstw (Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, Warszawa 2011), zaledwie 60 proc. małych oraz ponad 81 proc. średnich firm zainwestowało w swoją stronę www.

  • Natomiast według badań przeprowadzonych przez IAB Europe we współpracy z TNS i Google, nawet do 50 proc. Polaków - także przed dokonaniem zakupu produktu w standardowym sklepie - poszukuje informacji na jego temat w sieci.

 

„Już od jakiegoś czasu mówi się o tym, że istnienie osobnej grupy zwanej „internautami”, to mit. Obecnie ponad 12 milionów Polaków traktuje Internet jako podstawowe źródło informacji, a 8,3 miliona poszukuje w sieci informacji o produktach i usługach  – Jeśli przedsiębiorcy z sektora małych i średnich firm chcą zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów jako wiarygodni dostawcy produktów i usług, muszą umiejętnie inwestować w marketing internetowy, aby trafić do tej grupy klientów, która faktycznie jest zainteresowana ich ofertą” – mówi Michael Kline, prezes ds. strategii i dyrektor sprzedaży regionalnej ReachLocal.

 

Jak wskazują eksperci ReachLocal, nowoczesne rozwiązania z zakresu marketingu internetowego dla sektora MSP, z których korzystają ich klienci na całym świecie, nie tylko pomagają wpłynąć na poprawę wyników wyszukiwania firmy w sieci (jak większość dostępnych obecnie narzędzi), ale także na bieżąco umożliwiają optymalne wykorzystanie nakładów reklamowych ponoszonych przez firmę.  By to osiągnąć, specjaliści ReachLocal wprowadzają na polski rynek unikatową platformę marketingu online o nazwie ReachSearch. Celem kampanii prowadzonej przy pomocy ReachSearch jest osiągnięcie jak największej liczby kontaktów potencjalnych klientów z firmą (a nie tylko samą witryną), poprzez m.in. wykonanie telefonu, wypełnienie przez nich formularza kontaktowego lub dokonanie zakupu.

 


  • Unikalnym aspektem kampanii ReachSearch jest także możliwość monitorowania rozmów telefonicznych prowadzonych pomiędzy potencjalnym klientem a firmą, wypełnianych przez klienta formularzy na stronie internetowej firmy oraz wysyłanych przez niego e-maili. Ponadto ReachSearch po raz pierwszy w Polsce przyporządkowuje do kampanii każdego przedsiębiorcy osobistego doradcę, który nie tylko na poziomie przygotowania, ale też w trakcie trwania kampanii wpływa na jej kształt.

Czytaj także

6 zasad prezentacji firmy na stronie WWW

Ostatnia aktualizacja: 23.07.2012 00:00
Nieważne czy rzecz tyczy się jednoosobowej firmy konsultingowej, czy wielkiego zakładu produkcji monitorów. Kto nie posiada sprawnie działającej witryny WWW - odpada z rynku, zastępowany przez podmioty lepiej rozumiejące nowe reguły biznesowej gry.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Mocne wejście Twojej firmy

Ostatnia aktualizacja: 28.07.2012 00:00
Podejmując decyzję o założeniu własnej działalności gospodarczej, oprócz formalności związanych z samym procesem rejestracji firmy, już od pierwszego dnia powinniśmy pamiętać o elementach wizerunkowych naszego biznesu. Ważne jest to o tyle, że decyzje podjęte na starcie będą nam towarzyszyć przez cały okres prowadzenia przedsiębiorstwa.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Wadliwe strony www odstraszają klientów!

Ostatnia aktualizacja: 12.08.2012 00:00
82% użytkowników sieci w Polsce regularnie doświadcza niedogodności związanych z wadliwym działaniem stron internetowych. Ponad połowa konsumentów skarży się, że wolno działające strony wywołują w nich negatywne emocje, takie jak stres czy złość. Co ciekawe aż 44% internautów rezygnuje ze skorzystania z usług firmy, której strona funkcjonuje niepoprawnie.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Jak promować firmę w niemieckim Google?

Ostatnia aktualizacja: 22.08.2012 00:00
Sposobem na sukces firmy może być mocne wejście na najbliższy rynek, czyli niemiecki. W dobie Internetu proces ten rozpoczyna się przede wszystkim od profesjonalnie przygotowanej i skutecznie wypozycjonowanej strony internetowej.
rozwiń zwiń