Nowe Technologie

Co cenimy w obsłudze poczty elektronicznej?

Ostatnia aktualizacja: 14.11.2012 09:47
Okazuje się, że najczęściej wykorzystywanym rozwiązaniem pocztowym w polskich firmach jest program do obsługi poczty w przeglądarce internetowej, tzw. webmail – używany przez blisko ¾ użytkowników biznesowych. Najistotniejszymi elementami dla przedsiębiorców są szybkość działania programu oraz komfort przeszukiwania poczty.
Co cenimy w obsłudze poczty elektronicznej?
Foto: Glow Images/East News

 

Oto szczegółowe wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie operatora hostingowego – Blink.pl.

Jak pokazują badania, webmail jest ważny dla blisko ¾ biznesowych użytkowników. Zaledwie 25% ankietowanych wskazało, że do obsługi elektronicznej korespondencji używa tylko tradycyjnego programu pocztowego. Nie bez znaczenia pozostaje zatem sposób działania interfejsu programu pocztowego – i również o tę kwestię zapytano polskich przedsiębiorców. Ocen dokonywano w skali od 1 (mało ważne) do 5 (bardzo ważne).

Szybkość działania interfejsu okazała się niekwestionowanym liderem. Średnia ocena 4,1 w skali od 1 do 5 mówi sama za siebie – to właśnie ten aspekt jest najbardziej pożądanym przez polskich przedsiębiorców. Na drugim miejscu uplasowała się wygoda przeszukiwania informacji, a na dalszych – mobilna wersja interfejsu oraz książka adresowa.

 

Nowoczesny webmail, czyli jaki?

Uogólniając - interfejsy poczty można podzielić na te, które tworzone są w klasycznych technologiach oraz te, które wykorzystują technologię AJAX. Minusem pierwszego rozwiązania jest to, że uwidocznienie każdej operacji wymaga przeładowania całej strony. Jeżeli podejmiemy kroki w celu otwarcia wiadomości i przejrzenia jej treści lub usunięcia danych maili, będziemy zmuszeni do każdorazowego odświeżania strony.

Ten problem nie występuje w przypadku nowoczesnych rozwiązań do obsługi poczty, czyli takich, które działają w oparciu o technologię AJAX. – Taki program pozwala na płynną interakcję użytkownika z pocztą, bez konieczności przeładowywania całej zawartości – tłumaczy Artur Pajkert, dyrektor marketingu z Ogicom.

Inną korzyścią wynikającą z używania nowoczesnego programu webmail jest możliwość szybkiego przenoszenia wiadomości pomiędzy folderami i ich segregacji przy pomocy kilku kliknięć myszką. Jeszcze inną – funkcyjne okno podglądu. Podobnie jak w popularnych programach, typu Outlook czy Thunderbird, wystarczy kliknięcie na wiadomość, aby jej podgląd wyświetlił się pod listą maili. W ten sposób można błyskawicznie przejrzeć kilka listów lub odczytywać je bez konieczności otwierania w osobnym oknie. W klasycznym rozwiązaniu niezbędne byłoby klikanie w mail’a i oczekiwanie na jego wyświetlenie lub – co jeszcze mniej wygodne – przeglądanie w oknie aktualnym, a następnie cofanie się każdorazowo do listy wiadomości.

Już prosty test wykonany przez Blink.pl, polegający na wyszukaniu maili od konkretnej osoby w zbiorze ponad 20 tysięcy wiadomości oraz przejrzeniu siedmiu losowo wybranych maili wykazał, że nowoczesna poczta zapewnia ponad dwukrotne przyspieszenie pracy w stosunku do webmaili poprzedniej generacji.

Badanie Blink.pl przeprowadzono w okresie od września do października 2012 roku próbie n=201 respondentów - klientach oraz osobach, które skorzystały z możliwości darmowego przetestowania działania nowoczesnej poczty przez okres 14 dni. www.blink.pl.

Zobacz więcej na temat: firma przeglądarki internetowe
Czytaj także

Lubimy telefon w kontaktach z firmami

Ostatnia aktualizacja: 18.11.2012 20:59
Mimo, że z Internetu korzysta coraz więcej użytkowników, w raporcie ContactBabel o rynku brytyjskim widać wyraźnie przywiązanie do telefonu. Nie oznacza to, że nie rośnie znaczenie emaila.
rozwiń zwiń