Dariusz Fabiszewski, dyrektor generalny Cisco System Poland, podsumowując rok 2012 wymienił otwarcie Cisco Global Support Centre w Krakowie - jako jedno z najbardziej doniosłych wydarzeń dla firmy tego roku. Ośrodek Cisco wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania do współpracy i zaawansowanej komunikacji został włączony w globalną sieć podobnych centrów, w ramach której od maja br. świadczy usługi zarówno partnerom, jak i klientom wewnętrznym oraz zewnętrznym, w tym Cisco Services, a także wspiera działalność operacyjną firmy. Cisco Global Support Center
w Krakowie należy do sieci centrów wsparcia obejmującej swoim zasięgiem wszystkie kontynenty i zajmuje się obsługą klientów firmy Cisco z regionu Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki i Rosji (EMEAR).
Jak podkreślił Dariusz Fabiszewski, w działaniach Cisco zaplanowanych na 2013 rok, szczególny nacisk będzie kładziony na rozwój obszarów związanych z centrami przetwarzania danych (data centre), wirtualizacją zasobów oraz – przy ścisłej współpracy z partnerami - z rozwojem usług z tzw. „chmury”.
„Cisco pozostaje liderem w szeregu obszarów, takich jak routing i switching, zintegrowana komunikacja, łączność bezprzewodowa, czy zabezpieczenia sieciowe, ale w 2013 roku chcemy szczególnie skoncentrować się na rozwoju data centre, cloud computing oraz wirtualizacji zasobów, które uznajemy za najbardziej obiecujące trendy na polskim rynku IT.” – tłumaczy Dariusz Fabiszewski – „Jedynie 3 lata wystarczyły, by Cisco Systems uzyskało wiodącą pozycję w zakresie rozwiązań z zakresu data centre. Dzięki coraz większemu zainteresowaniu tym typem usług w Polsce, proponujemy polskim partnerom i klientom innowacyjne rozwiązania na najwyższym światowym poziomie” - dodaje.
Omawiając znaczenie aktywnego zaangażowania Cisco w budowę infrastruktury cyfrowej w Polsce, Dariusz Fabiszewski zwrócił uwagę na wpływ szerokopasmowego internetu na rozwój ekonomiczny oraz ścisłą korelację pomiędzy wdrażaniem rozwiązań sieciowych ze wzrostem poziomu produktywności i konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na lokalnych i międzynarodowych rynkach.
Obecnie, po 17 latach działalności firmy w Polsce, Cisco stworzyło środowisko relacji biznesowych nawiązując współpracę z blisko 1000 partnerami oferując rozwiązania dopasowane do każdego typu przedsiębiorstwa bez względu na jego wielkość czy profil działalności. Rozwiązania Cisco funkcjonują zarówno w małych i średnich przedsiębiorstwach (SME), oraz w dużych, m.in. w firmach z branży energetycznej, sektora bankowego, jak również w instytucjach administracji publicznej. Technologia Cisco jest wykorzystywana przez większość firm telekomunikacyjnych.
autor: Robert Kamiński