Cathy Meng – Dyrektor finansowy, Huawei – twierdzi, że sukces Huawei w 2012 roku można przypisać strategii zorientowanej na potrzeby klientów i efektywnemu zarządzaniu.
- Globalne przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom 220,2 mld juanów (35,4 mld dolarów), co oznacza 8-procentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego.
- Zysk netto Huawei, wygenerowany w 2012 roku, wyniósł 15,4 mld juanów (2,5 mld dolarów) – 33 procent więcej niż rok wcześniej.
„Naszym założeniem jest ograniczanie kosztów ogólnych i administracyjnych, dzięki czemu większy nacisk możemy kłaść na wzmacnianie relacji z klientami oraz ciągłe usprawnianie procesu dostaw i podnoszeniu jakości usług. Dodatkowo, Huawei kontynuuje proces wdrażania zmian w zakresie zarządzania, podnosząc wydajność operacyjną poprzez program integracji usług finansowych” – mówi Cathy Meng.
Polityka innowacyjności Huawei
Orientacja Huawei na potrzeby klientów znajduje swój wyraz w znacznych inwestycjach w obszarze innowacyjności.
- Na przestrzeni ostatnich 10 lat, firma zainwestowała łącznie 120 mld juanów (19,3 mld dolarów) w badania i rozwój, w tym 29,9 mld juanów (4,8 mld dolarów) w samym tylko 2012 r., co stanowi ponad 13 procent osiągniętych przychodów
Jednym ze strategicznych celów Huawei jest rozwój zaawansowanej infrastruktury telekomunikacyjnej. Inwestycje firmy w obszarze infrastruktury telekomunikacyjnej, rozwiązań dla firm i przedsiębiorstw oraz na rynku konsumenckim koncentrują się na dostarczaniu klientom bardziej wydajnych usługi informatycznych. Huawei współpracuje z 45 z 50 wiodących operatorów na świecie, a wpływy z tej kooperacji stanowią około 70 procent całkowitych przychodów firmy.
3 obszary biznesu
Wszystkie trzy grupy biznesowe Huawei – Consumer Business (elektronika użytkowa), Enterprise (rozwiązania dla przedsiębiorstw) oraz Carrier Network (rynek operatorski) kontynuowały swój systematyczny wzrost i sprostały stawianym przed nimi oczekiwaniom.
- Huawei Carrier Network pozostał liderem w swojej branży, osiągając przychody ze sprzedaży w wysokości 160,3 mld juanów (25,8 mld dolarów).
- Huawei Consumer Business odnotowało bardzo znaczące przychody na poziomie 48,4 mld juanów (7,8 mld dolarów), dokonując przełomu na rozwiniętych rynkach – m.in. w Japonii, Ameryce Północnej i Europie.
- Natomiast grupa Huawei Enterprise rozpoczęła ubiegły rok mocnym akcentem, podejmując odważne działania i osiągając przychody rzędu 11,5 mld juanów (1,8 mld dolarów).
Na rynkach zagranicznych, spółki Huawei wzmocniły swoją obecność, generując łącznie 66 procent całkowitych przychodów. Region Azji i Pacyfiku zanotował wynik na poziomie 37,4 mld juanów (6,01 mld dolarów), Europa, Bliski Wschód i Afryka – 77,4 mld juanów (12,45 mld dolarów), Ameryka Płn. i Płd. – 31,8 mld juanów (5,11 mld dolarów). Na rynku chińskim Huawei osiągnął przychody na poziomie 73,6 mld juanów (11,84 mld dolarów).
Mobilność i big data
W nadchodzących latach ilość generowanych danych będzie rosła bardzo szybko. Jest to spowodowane dynamicznym rozwojem mobilnego internetu oraz coraz głębszym przenikaniem się świata realnego i cyfrowego. Stanowi to duże wyzwanie, ale też ogromną szansę dla całej branży. Huawei wierzy, że duża przepustowość, umożliwiająca przesyłanie i przetwarzanie ogromnej ilości danych, jest kluczem do sprostania tym wyzwaniom i potencjalnie najważniejszym czynnikiem gwarantującym dalszy rozwój.
Cathy Meng przewiduje, że łączny wzrost przychodów dla wszystkich grup Huawei wyniesie 10-12 procent w roku 2013.
autor: Cezary Tchorek-Helm