Drużyny konduktorskie PKP Intercity S.A. są wyposażone w podręczne sprzedażowe PDA zintegrowane z pinpadami dostarczonymi przez SIX Payment Services. Dzięki takiemu rozwiązaniu podróżni mogą kupić bilet w pociągu, za pomocą kart Visa, MasterCard, VPay, Maestro, Diners Club, Discover, JCB.
„Możliwość płatności za bilet kartą na pokładzie pociągu i rozszerzenie rozwiązania o usługę DCC to duże ułatwienie dla naszych klientów" - mówi Marcin Celejewski, Członek Zarządu ds. Handlowych PKP Intercity.
- Integracja terminali PDA z rozwiązaniami agenta rozliczeniowego jest nowością w polskim systemie transportu publicznego, zapewniającą najwyższe bezpieczeństwo i szybkość transakcji. Od stycznia 2013 r. SIX Payment Services obsługuje transakcje dokonywane za pomocą kart płatniczych u konduktorów, w pociągach PKP Intercity. W kwietniu 2013 współpraca została rozszerzona o usługę DCC (Dynamic Currency Conversion) – umożliwiającą posiadaczom kart zagranicznych płatność w ich własnej walucie.
Obecnie współpraca jest rozszerzana o kolejne usługi, jak płatności zbliżeniowe.
„Już wkrótce wszyscy podróżujący składami PKP Intercity będą mogli płacić zbliżeniowo – czyli jeszcze szybciej i wygodniej” – dodaje Marcin Celejewski.
SIX Payment Services oferuje indywidualne i kompleksowe rozwiązania w zakresie płatności bezgotówkowych m.in. dla transportu, handlu detalicznego, branży hotelarskiej i restauracyjnej, handlu elektronicznego, parkingów oraz stacji paliw.
„Wdrożenie usług w PKP Intercity to przykład skutecznej realizacji strategii SIX Payment Services, zakładającej zacieśnianie relacji między akceptantami płatności kartowych a ich klientami” – mówi Paweł Markowski, Country Manager Poland, SIX Payment Services.
autor: Cezary Tchorek-Helm