Nowe Technologie

Web to Print

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2013 10:08
Według przewidywań IDC w okresie od 2011 do 2016 wartość rynkowa kolorowych wydruków zwiększy się o niemal o 5,9%. Ten trend związany jest z ewolucją realizowanego przez nowoczesne drukarnie komercyjne modelu biznesowego opierającego się o druk niskich, kolorowych nakładów i szybki niekiedy jednodniowy termin realizacji.
Web to Print

Według danych InfoTrends do 2014 roku 21% wartości sprzedaży detalicznej usług poligraficznych w Europie Zachodniej będzie pochodziło z zamówień złożonych przez Internet. Ewolucja na rynku komercyjnych usług poligraficznych wymaga zastosowania zupełnie innych niż dotychczas strategii prowadzenia biznesu. Dla osiągnięcia satysfakcjonujących wyników finansowych konieczna jest sprawna i szybka realizacja dużej liczby drobnych zamówień. Drogą do zrealizowania tego celu jest  wdrożenie systemu Web to Print umożliwiającego automatyzację najważniejszych zadań związanych z obsługą klienta (przyjmowanie zleceń, akceptacje, wyceny) oraz procesów przygotowania druku.

  • Specyfika rynku wymaga optymalizacji kosztów. Automatyzacja procesów, którą zapewniają systemy Web to Print pozwala lepiej wykorzystać nie tylko zasoby budżetowe ale również ludzkie. Warto podkreślić, że na każdą złotówkę wydaną na druk materiałów przypada 6-10 złotych, które trzeba przeznaczyć na koszty administracyjne. Ma to także realne przełożenie na koszty osobowe generowane przez pracowników.
  • Według szacunków Konica Minolta firmy przetwarzające obecnie od 20 do 30 zamówień dzięki wykorzystaniu potencjału Web to Print mogłyby zarządzać kilkuset a nawet tysiącem zleceń. Przekłada się to również na rentowność zamówień realizowanych przy wykorzystaniu systemu Web to Print, która w tym modelu jest o 12 – 20% wyższa.

W zeszłym roku został uruchomiony specjalny portal promujący możliwości wynikające z wdrożenia rozwiązań Web to Print www.digital1234.biz. Serwis prezentuje najważniejsze zalety płynące z zastosowania tego rozwiązania oraz  przykłady konkretnych wdrożeń.



autor: Cezary Tchorek-Helm

Zobacz więcej na temat: biznes cztery druk MPS
Czytaj także

Handel: mniejsza administracja to większa korzyść

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2013 14:54
Konkurencja wśród sieci handlowych jest ostra i firmy poszukują wszelkich sposobów by zwiększyć swoje zyski i pokonać konkurencję. Z uwagi na to, że klienci mają coraz szerszą ofertę sklepów internetowych, tradycyjne sieci handlowe muszą podkreślać to, co sprawia że zakupy w nich będą czymś wyjątkowym dla kupujących.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Ewolucja usług zarządzania drukiem (MPS)

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2013 14:42
Według przewidywań Photizo Group, europejski rynek usług zarządzania drukiem wzrośnie z 7,6 mld euro w 2009 do 21,9 mld euro w 2014 roku. Wraz ze wzrostem rynku ewoluują również same usługi MPS (ang. Managed Print Services). Już teraz posiadają one zdolność przekształcania organizacji i zwiększania jej wartości dzięki rozwiązaniom. Jednak wiele firm wciąż ma jedynie mglisty zarys korzyści, które z nich płyną.
rozwiń zwiń