Grupa PKP korzysta z platformy Microsoft do budowy systemu komunikacji i współpracy, opierającej się na wdrożeniu Active Directory oraz środowisk SharePoint, Exchange i Lync, a także platformy Microsoft Forefront Identity Manager 2010.
- Grupa PKP jest dużą organizacją, składającą się z wielu podmiotów. Uznaliśmy, że dla dalszej poprawy współpracy w ramach Grupy niezbędne jest wdrożenie wspólnej infrastruktury komunikacyjnej. Zdecydowaliśmy się na systemy Microsoft usprawniające komunikację, aby przy kilku blisko współpracujących spółkach i pracownikach na terenie niemal całego kraju zagwarantować wyższą efektywność i komfort wykonywania codziennych obowiązków – mówi Adam Filutowski, Dyrektor Zarządzający ds. Informatyki i Telekomunikacji w Grupie PKP.
Platforma umożliwia szybkie nawiązanie kontaktu pomiędzy pracownikami. Pozwala także na sprawdzenie, czy dana osoba jest w określonym momencie dostępna. Możliwe jest synchronizowanie kontaktów w książkach adresowych i sprawdzanie kalendarza. Aplikacje komunikacyjne w telefonach komórkowych pozwalają na sprawniejsze prowadzenie codziennych spraw i wymianę opinii. Grupa PKP zatrudnia prawie 85 tysięcy pracowników i jest jednym z największych pracodawców w Polsce. Zapewnienie sprawnego przepływu informacji jest szczególnie istotne z uwagi na wdrażane w Grupie zmiany, mające poprawić efektywność zarządzania.
- Wdrożenie zrealizowane w Grupie PKP idzie w parze z najnowszymi trendami organizacji komunikacji w przedsiębiorstwach. Zastosowane narzędzia w praktyce zwiększają dostępność pracowników i pozwalają lepiej gospodarować ich czasem. Dodatkowo pracownicy są lepiej zorientowani w strukturze swojej firmy, co ułatwia wymianę informacji i tworzenie zespołów roboczych. Te czynniki przekładają się na większą efektywność całej organizacji – powiedziała Magdalena Taczanowska, dyrektor sektora publicznego w polskim oddziale Microsoft.
autor: Informacja prasowa Microsoft