Nowe Technologie

10 najbardziej wymagających stanowisk w IT

Ostatnia aktualizacja: 01.07.2012 00:00
Opublikowany raport firmy Emerson Network Power o najbardziej wymagających stanowiskach w branży IT "The Most Always-On IT Jobs" nie pozostawia złudzeń. Praca w IT (ICT) jest dużym wyzwaniem i, jak żadna, wymaga najwyższych kwalifikacji. Może dlatego branża ciągle utyskuje na brak pracowników za poważne pieniądze?
10 najbardziej wymagających stanowisk w IT
Foto: Glow Images/East News

 

“To niezwykle wymagający zawód; muszą być inteligentni, elastyczni i szybcy – trochę jak technologia, którą wspierają. Muszą także być w stanie obsługiwać wiele zadań w tym samym czasie i kończyć je przy ograniczonych lub nieadekwatnych zasobach” - powiedział Blake Carlson, Vice-Prezes segmentu IT w Avocent – dywizji Emerson Network Power

 

Dostępność pracownika 24/7?

 

Oczekuje się, że technologia, jak na przykład „smartfony” i strony internetowe dostępne są zawsze 24/7. Jednak co z osobami utrzymującymi te technologie? Czy także oni muszą być dostępni 24/7? Czy jedni muszą być bardziej Always-on niż inni ? Pytania te zainspirowały Emerson Network Power. By znaleźć odpowiedź, firma przeprowadziła ankietę wśród specjalistów z branży IT na całym świecie. Respondenci potwierdzili przekonanie, że profesjonaliści z branży IT muszą być zawsze aktywni, jak centra przetwarzania danych: „Muszę działać tak, jak system pracujący 24 godziny na dobę każdego dnia”, „istnieją dokładne terminy dokończenia projektów, a jednocześnie trzeba gasić pożary”.

 

Podsumowując, wnioski z badania Emerson Network Power są następujące:

 



  • Wszystkie stanowiska IT wymagają wysokiej aktywności. Średni wynik to 71 w skali od 0 do 100.



  • Profesjonaliści IT muszą być gotowi pracować 119 godzin w 168-godzinnym tygodniu.



  • Ogólnie, im wyższe stanowisko, tym większe wymagania dostępności.


 

Respondenci wybrali 10 najbardziej wymagających stanowisk w branży IT

 

1. Dyrektor/Administrator2. Specjalista ds. Zamówień IT3. CIO4. Kierownik IT5. Specjalista działu IT Operations6. Kierownik Centrum Danych7. Inżynier8. Specjalista ds. Bezpieczeństwa IT9. Aplikacje/Rozwój oprogramowania10. Specjalista ds. Zarządzania Bazami Danych



Wszyscy respondenci potwierdzili, że pracują jednocześnie nad wieloma projektami, a ich praca wymaga wysokiej inteligencji. Tylko 25% zgodziło się, że sukces zależy od czynników będących poza ich kontrolą. Innymi słowy są odpowiedzialni za sukces, a to wymaga poświęceń. Jeden z dyrektorów powiedział: „By zapewniać wyniki dla naszych klientów muszę być cały czas zaangażowany i dostępny na wypadek zagrożenia lub alarmu.

 



  • Celem raportu opartego na badaniu przeprowadzonym wśród 800 profesjonalistów z branży IT z Azji, Europy, Ameryki Łacińskiej i Stanów Zjednoczonych było określenie stopnia wymaganej od nich dostępności, pracy z maksymalną wydajnością i dokładności. Wymaganie ciągłej dostępności było wspólne dla całej grupy. Internetowe badanie zostało przeprowadzone w lutym 2012 roku wśród profesjonalistów z branży IT, losowo wybranych z listy dostarczonej przez EMI. Kryteria doboru respondentów uwzględniały ważność poszczególnych branż, wielkość firmy, aby jak najlepiej odzwierciedlić rzeczywistą liczbę specjalistów IT w Azji, Europie, Ameryce Łacińskiej i Stanach Zjednoczonych. Otrzymaliśmy 792 indywidualnych odpowiedzi, reprezentujących 17 typów stanowisk, 18 branż i firm o różnej wielkości.


 

Więcej informacji o wymagających stanowiskach IT znajduje się w raporcie „Most Always-On IT Jobs” dostępnym na stronie www.emersonnetworkpower.eu/AlwaysOn



 

Czytaj także

Podwyżki dla specjalistów

Ostatnia aktualizacja: 21.03.2011 08:11
Rok 2011 będzie należał do fachowców z branży budowlanej i informatyków. Ich wynagrodzenia wzrosną nawet trzykrotnie szybciej niż średnia płaca w gospodarce.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Jest praca w branży internetowej

Ostatnia aktualizacja: 28.07.2011 15:40
Projektant stron internetowych, e-PRowiec, specjalista od mediów społecznościowych - w tych zawodach można znaleźć pracę nawet za 10 tys. złotych miesięcznie.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Polskie ICT wzrosło o 8%

Ostatnia aktualizacja: 25.06.2012 00:00
Wartość polskiego rynku informatycznego, według badania Computerworld TOP200, wyniosła w 2011 roku 31,3 mld zł. W porównaniu z rokiem 2010 przychody wzrosły o 2,3 mld zł, czyli o ponad 8%. Takie wyniki świadczą o tym, że sytuacja sektora zaczęła się stabilizować.
rozwiń zwiń