Nowe Technologie

Lenovo: nr 2. w EMEA

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2013 12:13
Z najnowszych danych IDC 4Q 2012 wynika, że firma Lenovo zajęła drugą pozycję na rynku PC w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), uzyskując w nim udział na poziomie 11,1%. Wpływ na pozycję firmy w tym rankingu ma rozwój i sukcesy w Rosji, Niemczech, Danii oraz Libanie, gdzie Lenovo zajmuje obecnie 1. miejsce.
Lenovo IdeaPad Y560
Lenovo IdeaPad Y560

 

Przechodząc do Lenovo w kwietniu 2012 r., prezes regionu EMEA Gianfranco Lanci nakreślił swoje ambicje i plany, zgodnie z którymi firma miała zająć miejsce w pierwszej trójce producentów komputerów PC w tym regionie do roku 2013. Firma Lenovo zajmowała wówczas piąte miejsce pod względem sprzedaży w obszarze EMEA, jednak firma cały czas się rozwija wyprzedzając znacząco rynek. W 2012 roku wzrost Lenovo wyniósł  41,7% podczas gdy w tym samym okresie rynek skurczył się o 1,6%.

W kwietniu 2012 r. wyznaczyliśmy sobie jasny cel — zająć trzecie miejsce wśród producentów komputerów PC w regionie EMEA i zwiększyć udział w rynku ponad poziom 10% do roku 2013 r. Obydwa założenia zrealizowaliśmy przed terminem, a nasze osiągnięcia stanowią mocną podstawę do realizacji celu ostatecznego, jakim jest zajęcie pierwszego miejsca w regionie EMEA. W ciągu najbliższego roku wprowadzimy na rynek jeszcze więcej innowacyjnych produktów i zgodnie z obraną strategią zostaniemy firmą PC+. Cześć nowych urządzeń została pokazana na styczniowych targach CES w Las Vegas ” - mówi Gianfranco Lanci.

Plany Lenovo w ramach PC+ wykraczają poza komputery PC i obejmują także tablety oraz smartfony. W zeszłym roku smartfony Lenovo zostały wprowadzone na rynek rosyjski, a firma ma ambicję wejść do grona pięciu największych dostawców w tym kraju w ciągu trzech lat.

W ciągu ostatnich trzech lat region EMEA przyczynił się w znacznym stopniu do uzyskania przez Lenovo statusu najszybciej rozwijającego się producenta komputerów PC ze światowej czołówki. Już od 15 kwartałów z rzędu firma wyprzedza pod tym względem cały rynek PC. Dane wskazują na wyraźny trend i mocną dynamikę rozwoju firmy Lenovo, która stawia sobie za cel rentowny, stabilny wzrost w epoce PC+.

  • Wg danych IDC Q4 2012 PC Tracker z 16/01/2013



autor: Informacja prasowa

Czytaj także

Co wybieramy, a co kupujemy

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2012 00:00
Między porównywarką cenową a wynikami sprzedaży, czyli jakie notebooki wybieramy i czy później faktycznie je kupujemy. Kto znajduje się w czołówce? Kto lepiej się promuje, a gorzej sprzedaje, a kto na odwrót? Jakie wybieramy przekątne ekranów, a jakie procesory?
rozwiń zwiń