Nowe Technologie

Chmura w oczach managerów

Ostatnia aktualizacja: 18.05.2013 11:05
Firma Oracle zaprezentowała dziś wyniki raportu zatytułowanego „Cloud for Business Managers: the Good, the Bad, and the Ugly” (Chmura w oczach menedżerów biznesowych: dobra, zła i brzydka), który dowodzi, że większość firm na całym świecie nie zintegrowała jeszcze odpowiednio aplikacji działających w chmurze we wszystkich swoich działach.
Chmura w oczach managerów
Foto: Glow Images/East News

Z tego względu wielu ankietowanych odnotowało niedostateczną efektywność operacyjną i problemy z wprowadzaniem innowacji.

W ramach niezależnego badania rynkowego firma Dynamic Markets przeprowadziła szczegółowe ankiety z udziałem 1355 menedżerów wyższego szczebla, odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwach na całym świecie. Respondenci to przedstawiciele różnych obszarów, w tym działów badań i rozwoju, sprzedaży/handlu i e-commerce, marketingu, zarządzania kontaktami z klientem, finansów i kadr.

Ponad połowa (54%) respondentów stwierdziła, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy ich dział odnotował przestój w pracy personelu ze względu na problemy z integracją chmury. Okazało się przy tym, że problemy te wpływały niekorzystnie również na działy niestosujące aplikacji udostępnianych w chmurze.

Ponad połowa (52%) firm nie dotrzymała terminów, a trzy czwarte respondentów (75%) miało problemy z wprowadzeniem innowacji w związku ze słabą integracją swoich aplikacji w chmurze, co pogłębiło izolację tych rozwiązań od pozostałych obszarów przedsiębiorstwa.

Jednocześnie dla większości firm jednym z głównych argumentów przemawiających za wdrożeniem aplikacji w chmurze było poprawienie elastyczności i efektywności operacyjnej.

Najważniejsze wnioski

  • Słaba integracja chmury wpływa na produktywność firmy. Ponad połowa (54%) respondentów stwierdziła, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy ich dział odnotował przestój w pracy ze względu na problemy z integracją aplikacji w chmurze. Problemy te wpływały niekorzystnie również na działy niestosujące aplikacji tego typu. Kolejne 54% ankietowanych przyznało, że w ostatniej połowie roku zdarzyło im się nie dotrzymać terminów projektowych ze względu na podobne problemy związane z niedostateczną integracją aplikacji.
  • Odseparowane aplikacje stanowią przeszkodę dla innowacji. Znaczna większość (83%) ankietowanych nie była w stanie wydobyć maksymalnych korzyści ze stosowanych w ich dziale aplikacji udostępnianych w chmurze — 25% z nich przypisało ten fakt niedostatecznej integracji z innymi aplikacjami. Co ważne, 75% ankietowanych odnotowało problemy z wprowadzaniem innowacji w oparciu o aplikacje w chmurze, a co drugi (53%) za przyczynę tego stanu rzeczy uznał właśnie brak integracji. Jako szczególny problem ankietowani podkreślali fakt, że nie są w stanie zintegrować aplikacji w chmurze z innym oprogramowaniem firmy (36%), a także dostosować takich aplikacji do wyjątkowych potrzeb swoich przedsiębiorstw (33%).
  • Firmy funkcjonujące w oparciu o odseparowane procesy biznesowe tracą korzyści płynące z chmury. Ponad trzy czwarte (76%) ankietowanych stwierdziło, że wdrożyło aplikacje w chmurze, aby zapewnić pracownikom szybki dostęp do tych rozwiązań, natomiast 47% respondentów chciało uzyskać dostęp do bardziej odpowiedniego oprogramowania dla swoich działów. Kontrastuje to wyraźnie z ich doświadczeniami i uwidacznia, jak ważna jest eliminacja odseparowanych od siebie procesów biznesowych i aplikacji.
  • Firmy chcą poprawić integrację aplikacji. Należy podkreślić, że większość firm zdaje sobie sprawę z konieczności lepszego zintegrowania funkcji i aplikacji biznesowych. Zdecydowana większość (81%) ankietowanych stwierdziła, że pełna integracja aplikacji ze sobą nawzajem i z innym oprogramowaniem w przedsiębiorstwie jest ważna. Połowa respondentów twierdzi, że integruje aplikacje w chmurze, aby móc uzyskać za jej pośrednictwem dostęp do danych innych działów z poziomu własnych aplikacji biznesowych, pozostałe 50% przedsiębiorstw w dalszym ciągu nie jest jednak w stanie zapewnić takiej integracji.

 



autor: Cezary Tchorek-Helm

Czytaj także

Chmurowy backup z T-Mobile

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2013 11:23
T-Mobile wprowadzi ofertę dla sektora małych firm. Zaoferuje im możliwość bezpiecznego przechowywania ważnych dla firm plików w chmurze obliczeniowej. Na razie dla urządzeń pracujących w systemie Android.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Telechmura w MŚP dlaczego warto jej zaufać?

Ostatnia aktualizacja: 25.04.2013 10:02
Kontakt z klientami, kontrahentami czy partnerami biznesowymi to tylko wybrane obszary, których narażenie na szwank może sporo kosztować.
rozwiń zwiń
Czytaj także

CRM w rytmie małych i średnich

Ostatnia aktualizacja: 25.04.2013 10:00
Wielkość firmy ma znaczenie – w odniesieniu do systemów CRM, przekonanych o tym było jeszcze niedawno wielu przedsiębiorców.
rozwiń zwiń