Nowe Technologie

50% tabletów służbowych padło przez 2 lata

Ostatnia aktualizacja: 27.11.2013 14:53
47 proc. tabletów wykorzystywanych w przedsiębiorstwach zepsuło się w ciągu ostatnich dwóch lat – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Panasonic.
50 tabletów służbowych padło przez 2 lata
Foto: materiały prasowe

Dane, zebrane wśród pracowników pokazały, że ich służbowe tablety psuły się średnio 3 razy w ciągu ostatnich 24 miesięcy. Najczęściej uszkodzenia dotyczyły baterii lub ekranu dotykowego.

Według największej grupy przedsiębiorców tablety przestawały działać bez wyraźnej przyczyny. Takiego zdania było 41 proc. ankietowanych. Jako kolejny powód uszkodzeń, pracownicy wskazali działanie zbyt wysokich lub niskich temperatur. W przypadku niespełna 1/3 badanych powodem awarii było zostawienie urządzenia w zbyt gorącym miejscu. Z kolei 11 proc. osób przyznało, że tablet był poddany działaniu niskich temperatur, np. pozostawiony w samochodzie na całą noc. Wśród innych przyczyn awarii co piąty pracownik wymienił upadek z wysokości, zaś 17 proc. wspomniało o zalaniu, np. kawą czy wodą.

Źródło: Badanie „Tablet Troubles”

Uszkodzeniom najczęściej ulegały baterie tabletów. Wskazała na nie ponad 1/4 pracowników. Na drugim miejscu znalazły się usterki związane z ekranem dotykowym. W przypadku 16 proc. ankietowanych przestał on prawidłowo działać. Z kolei co 10 badany miał do czynienia z pęknięciem wyświetlacza. Równie często w służbowych tabletach występował problem z niewłaściwym działaniem przycisków. Co ciekawe, ponad połowa pracowników nie potrafiła jednoznacznie określić która część tabletu została uszkodzona.

Źródło: Badanie „Tablet Troubles”

- Wyniki badania mogą świadczyć o tym, że pracownicy nie dysponują profesjonalnymi urządzeniami, które byłyby dostosowane do rzeczywistych warunków ich pracy. Biorąc pod uwagę fakt, że służbowy tablet jest bardziej narażony na różnego rodzaju uszkodzenia, pracodawcy powinni przy zakupie uwzględnić jego wytrzymałość chociażby na temperatury czy upadek. W dłuższej perspektywie pozwoli to uniknąć firmie dodatkowych kosztów związanych z naprawą czy wymianą sprzętu oraz, co może wydać się najbardziej istotne, ograniczyć koszty związane z przestojami w pracy, kiedy pracownik mobilny nie jest w stanie wykonywać swojej pracy ze względu na uszkodzenie lub awarię urządzenia- mówi Jacek Wielgus, CPS - CEE Region Manager w firmie Panasonic.

  • Badanie „Tablet Troubles” zostało przeprowadzone w Wielkiej Brytanii przez agencję badawczą Dynamic Markets na próbie 500 osób.

 



autor: Panasonic_materiały prasowe

Czytaj także

Użytkownicy nie dbają o sprzęt służbowy

Ostatnia aktualizacja: 26.03.2013 12:15
Najgorzej ze swoimi urządzeniami obchodzą się pracownicy branży marketingowej i HR. Blisko 1/3 z nich potwierdza, że służbowy laptop czy telefon traktuje gorzej niż własny. 21 proc. osób przyznaje, że służbowe urządzenia mobilne, takie jak laptop czy telefon, traktuje gorzej niż prywatne – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Panasonic.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Nowe technologie stymulują wzrost MŚP

Ostatnia aktualizacja: 19.11.2013 10:35
Firmy z sektora MŚP, które wykorzystują najnowsze technologie, szybciej się rozwijają i tworzą więcej miejsc pracy – pokazuje badanie Boston Consulting Group (BCG), przeprowadzone na zlecenie Microsoft w pięciu najbardziej zróżnicowanych gospodarczo krajach.
rozwiń zwiń