Prapremiera Koncertu fortepianowego d-moll (KV 466) odbyła się w lutym 1785 roku w Wiedniu. W roli solisty wystąpił sam kompozytor. Opócz XXIV Koncertu fortepianowego c-moll XX był jedyną znaną w XIX w. kompozycją Mozarta w tym gatunku.
"Kto słucha nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki" - audycja Jacka Hawryluka z udziałem Doroty Kozińskiej, Kacpra Miklaszewskiego i Karola Radziwonowicza.
Zwycięzca:
Malcolm Bilson (instrument Philipa Belta 1977, na podstawie instrumentu Mozarta, skonstruowanego przez Antona Waltera w Wiedniu, na początku lat 80. XVIII wieku), The English Baroque Soloists, dyr. John Eliot Gardiner (CD Archiv Produktion 1987)
Pozostałe wykonania:
Clara Haskil, Orchestre des Concerts Lamoureux, dyr. Igor Markevitch (LP Philips 1961)
Piotr Anderszewski, Scottish Chamber Orchestra (Virgin 2006)
Christian Zacharias, Orkiestra Kameralna z Lozanny (MDG 2008)
Arthur Schoonderwoerd (kopia instrument Antona Waltera, ok. 1782), Cristofori (Accent 2012)
Maria João Pires, Orchestra Mozart, dyr. Claudio Abbado (DG 2012)
Następna audycja:
sobota, 17 listopada, godz. 17.00
Alban Berg, Koncert skrzypcowy
Sędziowie: Dorota Kozińska, Kacper Miklaszewski. Wojciech Michniewski
(nagranie audycji w środę, 7 listopada, o godz. 19.00. Rezerwacja wejściówek: trybunal@polskieradio.pl)