Jak zauważył jeden ze słuchaczy Trójki, "lokowanie produktu" to niezbyt wdzięczna kalka z języka angielskiego. Pora zacząć się jednak przyzwyczajać, bowiem kryjące się pod nią zjawisko zaczyna odgrywać coraz większą rolę w naszym codziennym życiu. Czy produkt ulokowany może zostać na przykład w komplemencie? Chyba tak, skoro Wojciech Mann porównał kolor oczu Anny Gacek do popularnego napoju gazowanego...
Tropiciele ukrytych i nieświadomych reklam mają jednak o wiele większe pole do popisu w świecie muzyki. Chyba najpopularniejszymi produktami "lokowanymi" w piosenkach pozostają od zawsze samochody. W pewnym sensie Janis Joplin reklamowała przecież Mercedesa ("Mercedes Benz"), a Chuck Berry Cadillaca ("Maybellene"), choć tytuł ostatniej piosenki wskazywać mógłby raczej na pewien tusz do rzęs, który z kolei pojawił się w przeboju R.E.M. dedykowanemu pamięci tragicznie zmarłego aktora, Rivera Phoenixa.
Ale piosenka stać się może również antyreklamą. Wizja świnki ubranej w kostium słynnego domu modowego z "Paranoid Android" Radiohead skłoniła Wojciecha Manna do deklaracji: - Nigdy nie założę na siebie nic od Gucciego...
W audycji zabrzmiały następując utwory:
Rum and Coca Cola - The Andrew Sisters
Diamonds Are A Girl`s Best Friend - Marilyn Monroe
Kodachrome - Paul Simon
California Waiting - Kings Of Leon
Maybellene - Chuck Berry
E-bow The Letter - R.E.M.
Take the box - Amy Winehouse
Paranoid Android - Radiohead
Fender Champ - Buddy Whittington
Audycji "W Tonacji Trójki" słuchać można od poniedziałku do piątku po godz. 15.00.