Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
migrator migrator 18.01.2010

"Rz": Polacy wolą radio od telewizji

Rekordowo dużo Polaków deklarowało w ubiegłym roku, że codziennie słucha radia - pisze "Rzeczpospolita".

Gazeta powołuje się na badania słuchalności radiowej Radio Track. Według nich w 2009 roku z radia korzystało każdego dnia 81,43 procent Polaków w wieku 15-75 lat. Oznacza to, że włączało je codziennie ponad 24,5 miliona osób.

"Rzeczpospolita" zauważa, że to najlepszy wynik od 2001 roku, czyli od początku prowadzenia badań Radio Track. Do tej pory wskaźnik słuchalności utrzymywał się na poziomie około 75-76 procent.

Średni dzienny czas słuchania radia w ubiegłym roku wyniósł 4 godziny i 42 minuty. "Rzeczpospolita" podkreśla, że polski rynek jest europejskim fenomenem. Popularnością radio bije telewizję.

Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)