Jednak poza infrastrukturą jest i inna wartość. Eksperci branży turystycznej podkreślają, że sami Polacy się trochę zmienili i zmieniło się też wyobrażenie turystów o Polsce.
Dotąd ich zdaniem nasz kraj miał rozmydlony, niezasłużony, kiepski wizerunek pełen skrajności. Dzięki relacjom dziennikarskim z Euro, może się to bardzo szybko zmienić. - Tysiące artykułów i audycji na całym świecie przy okazji Euro, które były głównie pozytywne, to ekwiwalent pisania o Polsce prze dwa, trzy lata – mówi rzecznik prasowy Ministerstwa Spraw Zagranicznych Marcin Bosacki.
Sami zagraniczni turyści podkreślają, że Polacy są mili i życzliwi. Dlatego, mimo zakończenia rozgrywek chcą odwiedzić inne miasta Polski, a w przyszłości wrócić do naszego kraju. W odpowiedzi na takie zainteresowanie Polska Organizacja Turystyczna zapowiedziała już kampanię promocyjną pod hasłem „Wróć, nie działeś wszystkiego”.
Relacja Kseni Maćczak.
ei