Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Marek Jurczyński 16.04.2015

Kampania wyborcza w Wielkiej Brytanii. "Głębokie zmiany w elektoracie"

Dwie główne partie w Wielkiej Brytanii przed wyborami mają niemal identyczne notowania. - Wyniki konserwatystów i laburzystów oscylują wokół 33-35 proc. - podkreślił w swojej relacji z Londynu korespondent Adam Dąbrowski.
Lider Partii Liberalnych Demokratów Nick CleggLider Partii Liberalnych Demokratów Nick CleggPAP/EPA/WILL OLIVER
Posłuchaj
  • Jakie wątki dominują w kampanii wyborczej w Wielkiej Brytanii? Relacja Adama Dąbrowskiego z Londynu (Więcej świata/Jedynka)
Czytaj także

- Mechanizm jednomandatowych okręgów wyborczych zapewniał zwycięskiej partii samodzielne rządzenie. System ten zaczął zanikać pięć lat temu, kiedy konserwatyści wygrali wybory, ale musieli zawiązać koalicję z liberałami - tłumaczył korespondent.

Prof. Simon Higgs z London School of Economics w rozmowie z Adamem Dąbrowskim ocenił, że jest to oznaka głębokich zmian strukturalnych w elektoracie. - Są to zmiany o charakterze generacyjnym i społecznym - podkreślił profesor Higgs.

A jakie są najważniejsze wątki tej kampanii? Czy kwestia zaostrzenia polityki imigracyjnej odgrywa w niej ważną rolę? W korespondencji z Londynu wyjaśnił to Adam Dąbrowski.

***

Tytuł audycji: Więcej świata

Autor: Adam Dąbrowski (korespondent Polskiego Radia w Londynie)

Gość: prof. Simon Higgs (London School of Economics)

Data emisji: 16.04.2015

Godzina emisji: 18.15

''

mj/pg