Jedynka
Marek Jurczyński
16.04.2015
Kampania wyborcza w Wielkiej Brytanii. "Głębokie zmiany w elektoracie"
Dwie główne partie w Wielkiej Brytanii przed wyborami mają niemal identyczne notowania. - Wyniki konserwatystów i laburzystów oscylują wokół 33-35 proc. - podkreślił w swojej relacji z Londynu korespondent Adam Dąbrowski.
Lider Partii Liberalnych Demokratów Nick CleggPAP/EPA/WILL OLIVER
Posłuchaj
-
Jakie wątki dominują w kampanii wyborczej w Wielkiej Brytanii? Relacja Adama Dąbrowskiego z Londynu (Więcej świata/Jedynka)
Czytaj także
- Mechanizm jednomandatowych okręgów wyborczych zapewniał zwycięskiej partii samodzielne rządzenie. System ten zaczął zanikać pięć lat temu, kiedy konserwatyści wygrali wybory, ale musieli zawiązać koalicję z liberałami - tłumaczył korespondent.
Prof. Simon Higgs z London School of Economics w rozmowie z Adamem Dąbrowskim ocenił, że jest to oznaka głębokich zmian strukturalnych w elektoracie. - Są to zmiany o charakterze generacyjnym i społecznym - podkreślił profesor Higgs.
A jakie są najważniejsze wątki tej kampanii? Czy kwestia zaostrzenia polityki imigracyjnej odgrywa w niej ważną rolę? W korespondencji z Londynu wyjaśnił to Adam Dąbrowski.
***
Tytuł audycji: Więcej świata
Autor: Adam Dąbrowski (korespondent Polskiego Radia w Londynie)
Gość: prof. Simon Higgs (London School of Economics)
Data emisji: 16.04.2015
Godzina emisji: 18.15
mj/pg