Swoje stanowisko Barbara Stanisławczyk pełni od piątku (8.01). Jak tłumaczy, misję Polskiego Radia rozumie ona jako "służenie państwu i społeczeństwu". - Każdy z programów musi mieć swój charakter, żeby się nie powielać, ale misja powinna przyświecać każdemu z nich. Nad szczegółami będziemy pracować - podkreśla gość Jedynki.
Z kolei medium narodowe, którym ma stać się Polskie Radio, to według Barbary Stanisławczyk takie, które "odzwierciedla rzeczywistość społeczną, zapewnia sprawiedliwy udział w debacie publicznej, jest informatorem i kreuje pozytywne wzorce kulturowe".
Nowa prezes przyszłość radia określa jako "nieustająco tak samo aktualną". - Pod warunkiem jednak, że będzie to dobre i ciekawe radio, które będzie trafiało w gusta i zapotrzebowanie odbiorców - zaznacza Barbara Stanisławczyk. Jak zdradza, sama od dawna ma zwyczaj, że rano włącza odbiornik radiowy. - Wybór konkretnego programu zależy od tego, gdzie jestem, co robię i jaki mam nastrój. Teraz pewnie będą włączać radio z inną myślą, natomiast jeszcze do ubiegłego tygodnia byłam zwykłym słuchaczem - tłumaczy gość "Sygnałów dnia".
Co Barbara Stanisławczyk sądzi o reklamach i pomyśle jednej z partii, by zwiększyć ilość polskiej muzyki na antenach Polskiego Radia, dowiesz się z nagrania audycji.
***
Tytuł audycji: Sygnały dnia
Prowadzi: Krzysztof Grzesiowski
Gość: Barbara Stanisławczyk (prezes Polskiego Radia)
Data emisji: 11.01.2016
Godzina emisji: 7.42
pg/bch
>>>Zapis całej rozmowy