Światowy Dzień Radia wpisuje się w ideę promocji wolności słowa oraz wolnych, niezależnych i pluralistycznych mediów. Data święta upamiętnia inaugurację rozgłośni Narodów Zjednoczonych 13 lutego 1946 roku. Tegoroczne obchody odbywają się pod hasłem "Radio to Ty", podkreślającym znaczenie stałego, żywego kontaktu pomiędzy stacją radiową a słuchaczami.
Światowy Dzień Radia pod hasłem "Radio to Ty"
Prezes Polskiego Radia Barbara Stanisławczyk mówiła w radiowej Jedynce, że słuchalność PR rośnie i "nie jest prawdą, że polskie społeczeństwo oczekuje byle jakich treści, szybkich, opartych tylko na przekazie krótkim, komercyjnym".
- Polskie Radio ma tę trudność, że realizuje misję radia publicznego. To znaczy, że wymaga się od nas i my sami wymagamy od siebie, żeby nasze programy były wysokiej jakości, żeby dotykały spraw ważnych, również trudnych, żeby były to formy takie, jak teatr PR czy reportaż, które zniknęły ze stacji komercyjnych, a w Polskim Radiu mają się bardzo dobrze - powiedziała Barbara Stanisławczyk.
Zaznaczyła przy tym, że Polskie Radio ma się finansowo dobrze, gdyż "zamknięto budżet na plusie" i przeprowadzono szereg inwestycji, ale żeby myśleć o "większej nowoczesności, szerszym, bardziej intensywnym rozwoju" to potrzebne jest większe finansowe wsparcie.
Gość "Sygnałów Dnia" powiedziała też, że mimo zmian technologicznych radio stale cieszy się wyjątkową popularnością odbiorców gdyż jest "specjalnym, specyficznym medium, które jest medium towarzyszącym".
- Nie absorbuje tak jak telewizja, nie wymaga nieustannego obserwowania, można słuchać radia jadąc samochodem, można słuchać w pracy - na wszystkie sposoby - podkreśliła Barbara Stanisławczyk.
***
Tytuł audycji: Sygnały dnia
Prowadził: Piotr Gociek
Materiał: Partyk Michalski rozmawia z Krzysztofem Kossowskim (dyr.portalu Polskieradio.pl), Tomaszem Bochyńskim (Dział Techniki) i prof. Maciejem Mrozowskim (medioznawca SWPS)
Gość: Barbara Stanisławczyk (prezes Polskiego Radia)
Data emisji: 13.02.2017
Godzina emisji: 7:40
pp/ab
Zapis rozmowy