Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Petar Petrovic 13.02.2017

Prezes Polskiego Radia: szukamy nowych dróg dotarcia do słuchacza

- Rozwijamy Polskie Radio na nowych polach eksploatacji, czyli w Internecie i poprzez aplikacje mobilne - powiedziała w "Sygnałach dnia", z okazji Światowego Dnia Radia, prezes Polskiego Radia dr Barbara Stanisławczyk.
Wideo
  • 201702130740_barbarastanislawczykzyla.mp4
Posłuchaj
  • Prezes Polskiego Radia Barbara Stanisławczyk: słuchalność PR rośnie (Sygnały dnia/Jedynka)
  • O zmieniającej się technologii odbioru radia i ofercie programowej Polskiego Radia: Krzysztof Kossowski, Tomasz Bochyński, prof.Maciej Mrozowski (Sygnały dnia/Jedynka)
Czytaj także

Światowy Dzień Radia wpisuje się w ideę promocji wolności słowa oraz wolnych, niezależnych i pluralistycznych mediów. Data święta upamiętnia inaugurację rozgłośni Narodów Zjednoczonych 13 lutego 1946 roku. Tegoroczne obchody odbywają się pod hasłem "Radio to Ty", podkreślającym znaczenie stałego, żywego kontaktu pomiędzy stacją radiową a słuchaczami.

polskie radio 1200.jpg
Światowy Dzień Radia pod hasłem "Radio to Ty"

Prezes Polskiego Radia Barbara Stanisławczyk mówiła w radiowej Jedynce, że słuchalność PR rośnie i "nie jest prawdą, że polskie społeczeństwo oczekuje byle jakich treści, szybkich, opartych tylko na przekazie krótkim, komercyjnym".

- Polskie Radio ma tę trudność, że realizuje misję radia publicznego. To znaczy, że wymaga się od nas i my sami wymagamy od siebie, żeby nasze programy były wysokiej jakości, żeby dotykały spraw ważnych, również trudnych, żeby były to formy takie, jak teatr PR czy reportaż, które zniknęły ze stacji komercyjnych, a w Polskim Radiu mają się bardzo dobrze - powiedziała Barbara Stanisławczyk.

Zaznaczyła przy tym, że Polskie Radio ma się finansowo dobrze, gdyż "zamknięto budżet na plusie" i przeprowadzono szereg inwestycji, ale żeby myśleć o "większej nowoczesności, szerszym, bardziej intensywnym rozwoju" to potrzebne jest większe finansowe wsparcie.

Gość "Sygnałów Dnia" powiedziała też, że mimo zmian technologicznych radio stale cieszy się wyjątkową popularnością odbiorców gdyż jest "specjalnym, specyficznym medium, które jest medium towarzyszącym".

- Nie absorbuje tak jak telewizja, nie wymaga nieustannego obserwowania, można słuchać radia jadąc samochodem, można słuchać w pracy - na wszystkie sposoby - podkreśliła Barbara Stanisławczyk.

***

Tytuł audycji: Sygnały dnia

Prowadził: Piotr Gociek

Materiał: Partyk Michalski rozmawia z Krzysztofem Kossowskim (dyr.portalu Polskieradio.pl), Tomaszem Bochyńskim (Dział Techniki) i prof. Maciejem Mrozowskim (medioznawca SWPS)

Gość: Barbara Stanisławczyk (prezes Polskiego Radia)

Data emisji: 13.02.2017

Godzina emisji: 7:40

pp/ab

Zapis rozmowy